• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

relays gejat!! wat nu?

Vanaf 13-04-2011 ben ik eigenaar van een rode astra F sedan 1995 en met grote verbazing, deze rijd net zo lekker als de Mercedes, die ik weg heb moeten doen, is gewoon veel te duur voor een gezin.

Maar ik heb niet zo lekker begin.

Ik had een schoenen doosje achter op de grond gezet met wat prullaria uit de Mercedes, totaal niet van waarde.

Maar er zijn mensen die denken dat de schoenen er nog verborgen lagen, en hebben, met mijn grote verbazing twee zij ruiten aan de voorzijde ingeslagen en niets van waarde gevonden.

En vonden het zeer geestig om al mijn relays uit de zekering kast te trekken. of toch een gevalletje koper?? :hmmz

Maar goed, de relay de belangrijkste van de richtingaanwijzers had ik nog liggen, die zit er nu in (op de gok) en plaatste deze meteen goed. Zweet, zweet zucht!!.

Maar jullie voelen hem al aankomen.

De ruiten wissers interval werkt niet, (had deze nog niet gebruikt) het forum heb ik door gespit, ik las over een relay ok, een aanknopingspunt.

Naar de demontage bedrijf om donor onderdelen en kreeg te horen:, dat zit in de ruitenwissermoter :shock: jongens hoe zit dit nu dan??

ik had geen zin in welles nietes spelletje en gaf meneer maar gelijk. :jerry

Jongens, welke relays ontbreken er dan nog?, wat werkt er allemaal op een relay

Achterruit verwarming opgemeten en deze werkt ook niet, lampje brand wel Werkt deze op een relay?

Circulatie systeem werkt niet, lampje brand ook niet (kan stuk zijn), Werkt deze op een relay?

De ruiten wissers interval werkt niet, zit dit nu in de motor zoals mij is vertelt, of werkt hij op een relay buiten de motor? deze werkt nu nog op bloeddruk, dit gaat mij goed af maar het blijft irritant.

Ik heb het eens gevraagt in een auto matrialen zaak, en die kwam maar 2 relays tegen 1 richting aanwijzers en 1 voor brandstof.

Deze meneer was zeer behulpzaam om even mee te kijken, en vertelde: er zit inderdaad een rits aan sluitingen voor relays, dus ik zie ook door de bomen het bos niet meer,

en heeft ook ff in de vraagbraak gekeken, maar is er niet wijzer van geworden.

Maar ik vindt het al heel wat dat hij de moeite en tijd voor heeft genomen, de opel dealer al hier, vertelde dat hij dan toch 2 dagen nodig heeft, om er naar te kijken. Heel vaag :hmmz

Ik bedoel als jullie dit uit ervaring weten te vertellen, dan ga ik niet lopen kullen en gokken en de boel op blazen.

Jongens B.v.d.

Ok groetjes,

Terug
Naar boven