• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rem loopt aan ?

nova07

Post weinig
hey..

IK heb een corsa A 1.6 gsi met een probleem

toen ik vanmiddag terug reed, merkte ik dat me corsa niet recht uit wou rijden. als ik recht reed moest ik het stuur een stuk naar rechts houden om rechtuit te gaan. ook als ik hard optrok moest ik tegen sturen om recht te gaan.

Toen ik bij het stop licht kwam en begon met remmen zakte de veren schuin in, de auto veerde alleen rechts in. Thuis aangekomen en gelijk even gekeken naar me remmen. Mijn linker velg was gloeiend heet er kwam gewoon hitte vanaf. Er zitten nu ook allemaal vegen op mijn remschijf. Ik vermoed dus dat de linker rem flink aanloopt.

Buiten de hitte merkte ik ook dat als ik de koppeling in trap dat me corsa langzaam afremde alsof je heel zachtjes remt. Ik heb de auto toen stilgezet en even van de handrem af gelaten en hem met de hand geduwd , van de linker rem komt ook een schavend geluid af en rechts loopt gewoon helemaal vrij.

Nu mijn vragen :angel

Hoe kan ik dit oplossen, Ik heb al een beetje informatie op gezocht en zag dat dit kon komen omdat de zuigers in de klauw niet goed terug gaan of dat het aan mijn remleidingen kon liggen

Nog een vraagje ik heb er nu geventileerde schijven opzitten van een calibra 2.0 maar dit is door de vorige eigenaar gedaan. Kan ik gewoon remschijven pakken van een calibra ? want de schijven hebben al een flinke rand eraan zitten.

kom het scheef trekken van de auto door linker rem die aan loopt ?

alvast bedankt, en kan het kwaad als ik deze week nog met mijn auto naar school rijd ?

Terug
Naar boven