• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rem schijven spuiten voor montage

De huidige remmen van mijn Astra opc zijn niet al te best meer vooral doordat hij een poosje stil gestaan heeft voor ik hem kocht.

Dus heb ik mooie nieuwe Brembo schijven en blokken besteld voor de voor en achterkant.

nu heb ik met de huidige schijven het volgende, als ik 1x in de regen gereden heb op de snelweg en een paar keer hard geremd heb zitten

mijn velgen onder de roest etc.... niet grappig wil ik niet meer.

bij de nieuwe wil ik de schijven het liefst van een bescherming voorzien zodat het er goed uit ziet alleen zit ik te twijfelen waar ik het mee ga doen:

Motip hitte bestendige lak (antraciet)

Motip Zinkspray (grijs)

Motip Alu Zinkspray

qua kleur vind ik de hitte bestendige lak het mooist maar dat bied opzich geen bescherming tegen roest en ik vraag me af of niet gelijk je blokken vol gaan zitten met die zooi als je gaat remmen....

Normale Zink spray is gewoon grijs dat vind ik er niet zo mooi uit zien, De Alu zinkspray is wel mooi qua kleur maar kun je dit ook gebruiken op je schijven?

op de bus van de normale staat dat het ook als grondlaag voor het aflakken gebruikt kan worden en dat staat er op de alu versie niet op.

Voordeel van de zinkspray is natuurlijk wel dat het een goede bescherming bied tegen roest.

wat raden jullie aan?

Terug
Naar boven