• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remblokken Zavira B 1.9CDTI 2007 vervangen

• Topic starter Topic starter JRR
  • Startdatum Startdatum

JRR

Lid
Hallo,

Ik wil zelf mijn remblokken voorzijde van mijn Zavira vervangen. Heeft iemand een goeie werkbeschrijving of tips waar ik op moet letten.

Zovast bedankt voor het antwoord.

bouten los halen, veer er af, piston indruken tot de blokjes er uit zijn, verder indrukken tot ie niet meer verder kan, blokjes er in, veer er op, bouten vast zetten.

tip 1. haal de leidingen er niet af want dan kan je het systeem ontluchten.

tip 2. pak even een vijl om de scherpe kantjes iets af te ronden, zo heb je niet dat irietante gepiep als je weer gaat rijden

tip 3. als je niet zeker bent van hoe de veer heeft gezeten, even voor demontage een foto maken

tip 4. haal eerst even een bus remmenreiniger om alles lekker schoon te maken als je er toch bent

zo iets?

Het is helemaal gelukt. Hoe snel kan je 169 euro besparen! Ik was nu 32 euro kwijt voor blokjes en een uurtje werk. Die veer is idd lastig. Goeie tip om eerst een foto te maken. Wel gek. Ik heb een van de duurste uitvoeringen van de zafira, maar geen slijtsensor?!

Bedankt voor jullie tips.

Terug
Naar boven