• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remklauwen Corsa GSI rood maken

Har Opel

Post weleens wat
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met Hammerite rode metaal verf..ik wil namelijk mijn remklauwen rood maken.

Denk met Hammerite en goed ontvetten dat je een heel eind komt.

Heb de Opel dealer gebeld en gezegd waarom er bij mijn Corsa GSI van 09/2002 niet standaaard rode remklauwen op zitten, hij zei dat het heel verschillend was in bw.jaar.

En rijdt toevallig ook een GSI rijder bij de Opel dealer van hetzelfde bw.jaar als ik alleen een paar maanden ouder dus 06/2002 en die heeft ook net als ik zilver kleurige.

Maar dat het er op hoort is niet standaard bij mijn bouwjaar, vind het overigens wel sportiever staan.

Ik weet als je het up to date wilt hebben dat je ze dan moet laten poeder coaten maar dat is me te veel werk.

Iemand een kleur code van Hammerite rood toevallig wil hoogglans rood nemen..

Mijn gsi heeft ook geen af fabriek rode klauwen, en die is van 2001

Er zijn zeker 3 verschillende leeftijd type in de c gsi,

Heeft jou auto wel een regensensor en climtronic?

De 1e type gsi hebben dit niet, hebben ook andere bekleding,

De serie van 2002 heeft wel clima en regensensor, hebben ook donkere bekleding,

De mijne heeft lichte bekleding.

Ga de mijne langzeem aan ombouwen naar meer luxe, de regensensor en spiegel heb ik al gevonden,

Alleen de geld boom groeit niet zo goed hier. :hmmz :hmmz

Gewoon je remmen goed schoonmaken en ontvetten, in de primer en dan een kleur erop.

@thereaper wrote:Mijn gsi heeft ook geen af fabriek rode klauwen, en die is van 2001

Er zijn zeker 3 verschillende leeftijd type in de c gsi,

Heeft jou auto wel een regensensor en climtronic?

De 1e type gsi hebben dit niet, hebben ook andere bekleding,

De serie van 2002 heeft wel clima en regensensor, hebben ook donkere bekleding,

De mijne heeft lichte bekleding.

Ga de mijne langzeem aan ombouwen naar meer luxe, de regensensor en spiegel heb ik al gevonden,

Alleen de geld boom groeit niet zo goed hier. :hmmz :hmmz

Gewoon je remmen goed schoonmaken en ontvetten, in de primer en dan een kleur erop.

Yep mijne heeft inderdaad climat controle en regensensor, ga denk voor de Hammerite rood goede ervaring mee alleen toen andere kleur.

@Thaitanium27 wrote:Hammerite gaat inderdaad goed houden, zelf deed ik deed al bij verschillende auto' en tot nu nooit enige klacht gekregen. Wel eerst goed poetsen en twee laagjes rood aanbrengen :thumb

Ga ik doen thanks :thumb ps weet je toevallig de kleur code nog van Hammerite rood en gebruikte jij hoogglans of zijde...

Netjes hoor dat ga ik zeker doen als de temperaturen straks wat hoger zijn of ergens binnen staan dat kan ook is nog beter droogde het snel bij jou die Hammerite of weet je dat niet meer vind het keurig sportief staan heb een zwarte Corsa GSI 1.8 dus dat gaat zeker mooi staan :thumb

Thaitanium27 had jij nog wat afgeplakt toen je ze rood ging verven...zeker wel goed ontvetten en schoon borstelen met de staalborstel..?

Deed jij wiel voor wiel of steeds 2 wielen tegelijk...ik kan het pas uitvoeren wanneer me winter velgen er onder uit zijn want als ik ze nu rood zou maken kan ik er niet bij om ze schoon te houden het nu dichte zwarte stalen velgen, voorjaar wel met de lm velgen dan kan ik ze wekelijks ff wassen zodat ze mooi rood blijven.

Als alles mee zit kan ik as zaterdag binnen staan om even alle 4 de remklauwen met Hammerite rood S040 hoogglans te lakken.

Gisteren ( zaterdag 1 maart ) de remklauwen rood gemaakt van me Corsa 1.8 GSI met Hammerite S040 hoogglans.

Moesten 2 lagen op 1é laag dekte niet optimaal

Alles goed ontvet en ontroest.

Zag tijdens het schuren dat de remklauwen al geel en zwart hadden gehad als kleur.

Nachtje binnen gelaten om goed te drogen

Resultaat zal pas goed zichtbaar zijn als straks de 16" lm er onder gaan.

Nu de zwarte stalen 14"'ers.

Foto's volgen.

Zie hier de rode remklauw voor...achter is niet te zien door de winter velg as dinsdag gaan me zomerwielen er onder dus zullen de rode remklauwen er beter uit springen.

2lag0np.jpg

had je niet meteen na het verven de zomer velgen erop kunnen leggen ?

had toch weer een velgen wissel uitgemaakt ....

Ziet goed uit, en blinken kan i wel ... netjes

Hier de foto's van de rode remklauwen die ik met Hammerite S040 hoogglans lak heb geverfd. ( 2x lakken anders dekte het niet goed )

25usdis.jpg

2e5qh77.jpg

2cehy5e.jpg

mh93yg.jpg

nf5uo2.jpg

kegkf6.jpg

Staat leuk, remklauwen in een kleurtje. Vergt wel onderhoud. Na een enkele rit verzamelt het remstof zich alweer. Dus als je er verder niets aan doet heb je ze in no time weer zwart.

Terug
Naar boven