• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

remlichten werken niet

@KRSA2000 wrote:@Byjugo wrote:Misschien beetje domme opmerking: maar heb je je contactsleutel wel ver genoeg doorgedraaid?

Lees topic nog eens door...

Hint: 3e remlicht functioneert wel. ;)

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

Ach ja, je hebt gelijk, die heb ik even gemist.

Maar dan zal het idd geen zekering zijn, maar de contactpunten..

Contactpunten waren bij mij ook wit uitgeslagen, gewoon even schoonspuiten met contactspray, en voor zover mogelijk de witte aanslag eraf poetsen/krabben.

Wel beetje bijzonder dat je dan met beide achterlichten dit probleem hebt...

ben bij de garage geweest die heeft er hele nieuwe bedrading in gedaan

nog niet goed

als zelfs de garage niet weet wat het is dan weet ik het ook niet meer

Als de garage het niet weet dan is het tijd om zelf na te gaan denken.

In de garage lopen meestal mechanen rond, en die beginnen met schoonmaken op willekeurige plaatsen. Of met het vervangen van draden. Als je electronica als achtergrond hebt begin je met meten :angel want meten is weten :lol:

Hang een mulimeter aan de "-" kant met een lange draad naar een goede massa (bijvoorbeeld de buitenkant van de sigaretten aansteker, of rechtstreeks op de accu) en meet met de andere kant op de lamp.

Maak het tabelletje compleet door 4 metingen te doen op de lamp fitting

Accu plus pool: ??? Volt

Lamp pin 1 zonder remmen: ??? Volt

Lamp pin 2 zonder remmen: ??? Volt

Lamp pin 1 met remmen: ??? Volt

Lamp pin 2 met remmen: ??? Volt

Doe dat ook voor het 3e remlicht

3e Lamp pin 1 zonder remmen: ??? Volt

3e Lamp pin 2 zonder remmen: ??? Volt

3e Lamp pin 1 met remmen: ??? Volt

3e Lamp pin 2 met remmen: ??? Volt

Uit de getallen kun je zien wat er mis was. Anders zet de resultaten maar hier, en dan kan ik ze eens bekijken.

Als je geen multimeter hebt zou ik er eens een kopen. (Ik gebruik al jaren een mooie kleine Velleman van de electronica zaak: mooi design, geel-grijs, grote digitale uitlezing, en heeft nog geen 15 euro gekost. Perfect ding :thumbup )

het was dus toch de remlichtschakelaar.

erg verwarrend omdat hij wel brande als ik de lichten uit had, maar hij brande dus ook heel vaag als de lampen aan stonden.

heb even geprutst aan het schakelaartje en toen ineens was het goed.

de remlichten brande dus niet vel genoeg waardoor je het niet zag als de lampen aan stonden maar nu wel.

Terug
Naar boven