• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remmen Upgrade

Astraman

Woont hier bijna
Ik heb een vraagje, ik heb het vermoeden dat mijn remmen op zijn, kan goed na 140.000km, ik hoor een brommend geluid als ik stevig doorrem en ik heb het idee dat ie niet even adquaat meer reageert op het pedaan, dus ik breng hem binnenkort naar de garage.

Dit is natuurlijk een ideale gelegenheid om wat zwaarder geschut te plaatsen. Wat zijn easy mogelijkheden op een astra G x16xel met 4 gaats naven? ik heb achter nog trommels, voor standaard geventileerde schijven.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de standaard remmen vind ik persoonlijk niet echt top, maar om nou meteen Brembo's te plaatsen is volgens mij ook overdreven. Mijn schijven zijn ook een beetje krom, dus als ik ze toch moet vervangen, dan liever door iets wat meteen een stuk beter aangrijpt en stopt!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de standaard remmen vind ik persoonlijk niet echt top, maar om nou meteen Brembo's te plaatsen is volgens mij ook overdreven. Mijn schijven zijn ook een beetje krom, dus als ik ze toch moet vervangen, dan liever door iets wat meteen een stuk beter aangrijpt en stopt!

Jah dat is hij, king: althans volgens autoweek, zover dat wat waard is...

Maar goed, klauwen moeten dan ook vervangen worden denk ik?? Ook van de meriva neem ik aan?

De orginele remcilinder kan ik die blijven gebruiken?

Jah dat is hij, king: althans volgens autoweek, zover dat wat waard is...

Maar goed, klauwen moeten dan ook vervangen worden denk ik?? Ook van de meriva neem ik aan?

De orginele remcilinder kan ik die blijven gebruiken?

Of de klauwen vervangen moeten worden, durf ik niet zo te zeggen.

De originele remcilinder kan gewoon behouden blijven.

Of de klauwen vervangen moeten worden, durf ik niet zo te zeggen.

De originele remcilinder kan gewoon behouden blijven.

Als je schijven groter worden, moeten je remklauwen dus verder uit het midden worden geplaatst. Dus ja, waarschijnlijk heb je andere klauwen nodig.

Remcilinder weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je bij grotere schijven grotere remklauwen hebt. En dus mogelijk meer zuigers en dan zal er dus meer vloeistof moeten worden verplaatst. Maar nogmaals, das maar een gedachte.

Als je schijven groter worden, moeten je remklauwen dus verder uit het midden worden geplaatst. Dus ja, waarschijnlijk heb je andere klauwen nodig.

Remcilinder weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je bij grotere schijven grotere remklauwen hebt. En dus mogelijk meer zuigers en dan zal er dus meer vloeistof moeten worden verplaatst. Maar nogmaals, das maar een gedachte.

Het verlossende antwoord : Je originele klauwen kun je gewoon behouden!!

Ook je remcilinder kan blijven!

Dit antwoord heb ik van een monteur die zn remmen geupgrade heeft op een Astra F ,de voor remmerij is bij een aantal uitvoeringen gelijk aan die van de G!

Het verlossende antwoord : Je originele klauwen kun je gewoon behouden!!

Ook je remcilinder kan blijven!

Dit antwoord heb ik van een monteur die zn remmen geupgrade heeft op een Astra F ,de voor remmerij is bij een aantal uitvoeringen gelijk aan die van de G!

toch denk ik dat je heel weinig verschil gaat voelen.

fading blijft iets langer weg maar dat is het wel.

neem lekker rvs remslangen

toch denk ik dat je heel weinig verschil gaat voelen.

fading blijft iets langer weg maar dat is het wel.

neem lekker rvs remslangen

Ik zou gewoon eens voor andere blokken en schijven gaan. Ferodo blokken met goede geventileerde sport remschijven en dan voorzien van rvs Remslangen zal al een hele verbetering zijn denk ik.

Terug
Naar boven