• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remschijven en blokken vervangen, geen druk meer.

Zakdoekje

Post weinig
Heyy

Heb toenet me remschijven en remblokken vervangen. Alles zit erop en alles zit goed. Me remslang niet los gehad van de klauw, toch geen druk meer.. nu alles ontlucht en nog steeds geen druk.

Iemand tips?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Ja slangetje aan de nippel, olie in een potje.. slangetje in de olie leggen, nippel losdraaien, dan pedaal intrappen en dan tot er olie uitkomt, paar keer pompen en dichtdraaien. Doen we met zn 2en.. en dan de verste klauw als eerst toch?..

Uiteraard. Motor uit bouwt ie druk op, motor aan valt t weg. Kan me pedaal helemaal indrukken.. wat voor t vervangen van die remmen nog niet was. Toen remde hij gewoon goed.

Als je m niet ontlucht krijgt heb je kans dat je de Hoofdremcilinder kapot getrapt hebt.

ontlucht m eens een keer GOED..

Normaal hoef je niet te ontluchten als de remblokken vervangen worden.

Willem

Nee maar er zat wel lucht in. Hoe verklaar je dat? We hebben geen slangen los gehad niets. Hoe kan je zomaar je hrc kapot trappen dan?

Jup, dit ivm slijtrand, meestal ligt de oorzaak weer bij het onderhoud.

Als remvloeistof niet vaak genoeg ververst word, komt er veel condens in (water), en dat gaat Corroderen, en krijg je scherpe randjes in de hoofdremcilinder, waar jij als je eindelijk eens je pedaal verder intrapt dan normaal met je dichtingen overheen gaat, en dan kan de boel beschadigen..

Ontlucht m eerst eens GOED...

Willem

zegt niks over het verleden, maar ontlucht hem eerst maar eens goed, je weet wel hoe dat werkt??

Willem

Eerst pedaal op druk brengen door te pompen, voet erop houden, nippel losdraaien totdat pedaal een stuk in is gedrukt, niet tot op de grond. Nippel dicht en pedaal rustig op laten komen, te snel en er kan weer lucht inkomen. Hou je vloeistof niveau in de gaten.

Doorgaan totdat er geen belletjes meer in de slang te zien zijn.

Even gegeten. Ook belangrijk.. nu even terug naar de werkplaats met een doorzichtige slang en alles vanachter naar voor weer helemaal ontluchten. Lets hope.

Zorg wel dat je slangetje goed op de nippel aansluit. Heb ooit staan kloten met een slang die iets te groot was. Gaan er wel wat flesjes doorheen eer je geen belletjes meer ziet.

Nou.. alles ontlucht en opnieuw gemonteerd en het werkt perfect. Remt beter dan ooit en dat met nieuwe schijven en blokken :). Was zeker nodig dan. Next worden me trommels.. Zijn wel toe aan vervanging heb ik al gezien. Bedankt iig iedereen!

Groetjes, Leslie.

Vervang gelijk de schoenen mee en let erop dat je de achterwiellagers ook nieuw moet kopen.

even goed kijken of het echt nodig is dus ;)

Kan geld schelen.

Waarom moeten de lagers ook? Ik weet dat de trommels, schoenen en cilinders tegelijk moeten.. Maar lagers snap ik niet helemaal.

Garages 'vergeten' nog wel eens om de remschoenen te vervangen, terwijl het een klusje van niks is.

Remtrommels hoef je pas te vervangen als ze (erg) onregelmatig zijn uitgesleten. Kan gebeuren als de voering van de remschoenen op is. Dan gaan de nietjes lekker krassen in de trommel. Remschoenen sowieso vervangen en eventueel de remcilinders. Daarna goed ontluchten en hij remt weer als nieuw.

Wiellagers alleen vervangen als ze hoorbaar en/of zichtbaar versleten zijn.

Terug
Naar boven