• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remschoenen vervangen achteras vectra b2 station 1.6.16v

Ik ben dus bezig met de remblokken en schijven vervangen, nou zie ik dus dat mijn remschoenen ook op zijn, maar hoe kan ik die het beste verwijderen, de naaf lijkt in de weg te zitten?

Ik kan ook nergens een goede beschrijving vinden hiervan :(

Als het goed is zit er een gat in in de naaf waarmee je de schoenen los kan halen van de achterplaat.

anders met een punttang langs de naaf heen.

Ik zou niet weten hoe ik daar met een punt tang in zou moeten komen, via de zijkanten zou het kunnen, maar dan kom ik weer niet aan het ene pinnetje waar het veertje op zit, lijkt net of de naaf hiervoor eraf moet, wie heeft uitleg of een site met foto's

viewtopic.php?f=129&t=170535 hier staat hoe het lager(naaf) moet vervangen.

Ik had mijn schoenen vervangen toen het lager er af was.

Op die manier ben ik het nu aan het doen, beschik niet over een brug, het lager en de ankerplaat zijn eraf, moeten alleen nog van elkaar af gehaald worden

Arjon, mooie how to do,

Andreas, ik zou gelijk de handremkabel meenemen. Kost niet zoveel en alles licht tot al los.

Bij mij gedaan door de VOD hebben ze wel de kabel vervangen maar de schoenen niet, daarvoor moest hij terug komen wat me € 200,00 extra koste

Ik wou nog even melden dat het gelukt was, alleen de ankerplaten van de wielnaaf halen was even klote, maar krachtig tikken en inspuiten met wd 40 toch gelukt, handrem kabel heb ik laten zitten, het werk weer zoals het moet ;)

Terug
Naar boven