• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Remus sound

Hoi mensen,

Vandaag is de Corsa b met gemak door de keuring gekomen, en heb direct een Remus pijp van de sloop afgehaald 30 euro :jerry en onder mijn 1.4 geschroefd.

Maar komt helemaal geen sportgeluid uit :???: :wtf

Op YouTube zie je verschillende Corsa's met een Remus uitlaat en die hebben meer geluid en ook die hebben een kat erop.

Ik wil mijn katalysator gewoon er op houden.

Moet ik hiervoor perse een open lichtfilter kopen? scheelt dat echt zoveel?

Alvast bedankt

zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.

@crossagek wrote:een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .

hij begint pas echt herrie te maken wanneer je de middendemper er tussen weghaalt en evt. de kat.

luchtfilter is leuk , maar alleen luchtfilter en remus is ook niet de oplossing , eerder vermogen verlies en je hebt al niet veel over met een 1.4 :hmmz

Oke bedankt voor de duidelijke uitleg :thumb .

Maar als ik de middedemper verwijder dan komt tie volgend jaar niet meer door de apk?

Anders laat ik het zo zitten, vind het best zo.

Ben al blij om te horen dat de monteur zei dat het blokje na 270.000 nog in goede gezondheid is en niet versleten is.

En dat de auto er als nieuw uitziet aan de onderkant bijna tot geen roest :thumbup

zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.

@crossagek wrote:een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .

hij begint pas echt herrie te maken wanneer je de middendemper er tussen weghaalt en evt. de kat.

luchtfilter is leuk , maar alleen luchtfilter en remus is ook niet de oplossing , eerder vermogen verlies en je hebt al niet veel over met een 1.4 :hmmz

Oke bedankt voor de duidelijke uitleg :thumb .

Maar als ik de middedemper verwijder dan komt tie volgend jaar niet meer door de apk?

Anders laat ik het zo zitten, vind het best zo.

Ben al blij om te horen dat de monteur zei dat het blokje na 270.000 nog in goede gezondheid is en niet versleten is.

En dat de auto er als nieuw uitziet aan de onderkant bijna tot geen roest :thumbup

een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .

een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .

Ik zou je katalysator er op houden voor de keuring! En anders een sportkat er op laten zetten.

Gr.

Pastra

Ik zou je katalysator er op houden voor de keuring! En anders een sportkat er op laten zetten.

Gr.

Pastra

@mantarobin wrote:zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.

Dankje,! :thumb

Aan deze 2 posten heb ik wat aan!

Kan voor mij part dicht ben wederom goed geholpen!

@mantarobin wrote:zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.

Dankje,! :thumb

Aan deze 2 posten heb ik wat aan!

Kan voor mij part dicht ben wederom goed geholpen!

Ik stel me even voor ,

Gerard berkhout opel corsa 14 i 8 v .

Ik wil meer herrie , als ik het goed begrijp kat weg en een remus einddemper erop ,maar wie kan mij vertellen of laten zien welke eindedemper het meeste herrie/ spound geeft ?

Ik stel me even voor ,

Gerard berkhout opel corsa 14 i 8 v .

Ik wil meer herrie , als ik het goed begrijp kat weg en een remus einddemper erop ,maar wie kan mij vertellen of laten zien welke eindedemper het meeste herrie/ spound geeft ?

zal zeker de middendemper eronder uit halen heb ik ook gedaan en heb ook een corsa b 1.4i (de sloomste versie) had er eerst een sebring onder en die hoorde je alleen lichtjes als je stil stond en erachter pal naast stond, daarna is er een andere sportdemper ondergekomen die al iets meer geluid gaf bij stationair maar tijdens rijden bijna niks tot helemaal geen sporttief geluid, dus afgelopen weekend de middendemper eronder uit gehaald en heb nu tenminste het geluid zoals het hoort( middendemper had toch een gaatje erin zitten dus moest toch vervangen worden) heb de kat nog wel laten zitten voor de apk maar is al een hele verbetering!

BPR

zal zeker de middendemper eronder uit halen heb ik ook gedaan en heb ook een corsa b 1.4i (de sloomste versie) had er eerst een sebring onder en die hoorde je alleen lichtjes als je stil stond en erachter pal naast stond, daarna is er een andere sportdemper ondergekomen die al iets meer geluid gaf bij stationair maar tijdens rijden bijna niks tot helemaal geen sporttief geluid, dus afgelopen weekend de middendemper eronder uit gehaald en heb nu tenminste het geluid zoals het hoort( middendemper had toch een gaatje erin zitten dus moest toch vervangen worden) heb de kat nog wel laten zitten voor de apk maar is al een hele verbetering!

BPR

Of je maakt het zo, dat je je kat met flenzen maakt en je een stukje pijp ook zo maakt, dan hoef je voor de apk, maar een paar boutjes los en vast te maken om legaal te zijn.

Of je maakt het zo, dat je je kat met flenzen maakt en je een stukje pijp ook zo maakt, dan hoef je voor de apk, maar een paar boutjes los en vast te maken om legaal te zijn.

Terug
Naar boven