• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie opel manta b1+c24ne *update 12 mrt 2013*

stationlod

Post weinig
GroteFoto-AWNGM6SD.jpg

hallo! ook ik ben druk in de winter met de restauratie van m'n b1!

had 5 jaar geen manta meer gehad, maar het bleef altijd jeuken... (gaat nooit over volgens mij)

vorig jaar kreeg ik een auto v/d zaak en ja hoor een week later stond er weer een manta op de dam!

toen ook direkt maar besloten om hem in de winter direkt helemaal aan te pakken!

inmiddels hebben we dit jaar elke zaterdag er aan gewerkt.

en het resultaat mag er zijn want eind deze maand word ie gespoten!

ik ben begonnen met het strippen.

daarna hebben we de auto bij de zaak op de lepels van de shovel helemaal met de stoomcleaner van onderen schoongespoten.

wat ik er af kon spuiten heb ik er afgespoten.

daarna met de slijptol met staalborstel maar begonnen met de wielkasten schoonborstelen. (voor en achterkant)

daarna zijn we met de a stijl begonnen met nieuwe stukjes er in te lassen. aan weerskanten zaten een paar gaatjes maar viel ons erg mee!

toen we de voorkant klaar hadden hebben we het direkt in de epoxy gespoten. daarna weer 3 of 4 lagen underbodycoating er op

toen kwamen we bij de kofferbak aan.. maar die bleek helemaal rondom last te hebben van de jaren..

dus slijptol er in. en helemaal rondom een nieuwe rand er in gelast.

ondertussen heb ik ook de motor uit de auto gehaald voor ombouw naar de 5 bak!

meteen maar de krukaskeerring vervangen. de koppelingsplaten zijn nog zo goed als nieuw. maar wel het druklager en toplager vervangen.

ook de tunnel van de manta meteen aangepast.

nu zijn we bezig met strak maken en schuren. en voordat de manta naar de spuiter gaat gaan we de onderkant helemaal in de underbodycoating spuiten.

als de manta van de spuiter weer komt gaan we alle holle ruimtes behandelen met wax. en daarna gaan we weer opbouwen!

bijna alle chroomdelen heb ik nieuw (nog aan het zoeken met de laatste dingen) dan hoop ik dat ik er nog weer jaren mee vooruit kan!

zo dit was in het kort m'n verhaal.

groeten Rik!

Foto-I4HGF36P.jpg

GroteFoto-ARLXYQIO.jpg
Foto-B37O4GI3.jpg
GroteFoto-TLG6Y4AZ.jpg
GroteFoto-EOGZ43OB.jpg
GroteFoto-8GSQI4JZ.jpg
GroteFoto-TBZYF6MU.jpg
GroteFoto-VAMDUW74.jpg
GroteFoto-8SIF7TNV.jpg
GroteFoto-AOAKL8Z4.jpg