• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Revisie 1.9s

JOZO

Post veel
Ik ben uiteindelijk begonnen met mijn eerste motorrevisie. Dit doe ik met behulp van een bekende op dit gebied. Ik wil graag alles zelf leren en proberen, dus zal hier nog wel eens vragen stellen etc. omdat de bekende het altijd heel druk heeft.

Hierbij de eerste vragen:

Scheurtje in het onderblok? Kan dit kwaad?

382465026.jpg

Wat voor verf word er gebruikt op motorblokken om deze te kleuren? Neem aan geen huis/tuin/keuken verf?

Als ik alle bouten parkeriseer voor in het blok, kan dit kwaad in de toekomst?

:hmmzmet zo'n scheurtje zou ik toch dat blok niet reviseren.

je kan gewoon motip spuitbussen gebruiken

dit is niet te lassen? dat lees ik wel eens op forums..

Voor het spuiten/verven hoeft geen voorbehandeling? Lees ook op diverse forums om hammerite als eerste laag te verven en dan die motip bussen erop.

Om je blok te spuiten zou je al graden verf moeten gebruiken die dus tegen de warmte kan en dit heb je in div. kleuren.

Het blok lassen zou kunnen want is gietijzer maar het is niet zomaar even gebeurt.

Ik zou zelf kijken voor een ander onderblok omdat je kan zien hoe diep het scheurtje is.

Kans op lekken blijft denk ik wel. Dus probeer een ander ondeblok te zoeken.

origineel gepost door opelmanta29

Om je blok te spuiten zou je al graden verf moeten gebruiken die dus tegen de warmte kan en dit heb je in div. kleuren.

Het blok lassen zou kunnen want is gietijzer maar het is niet zomaar even gebeurt.

Ik zou zelf kijken voor een ander onderblok omdat je kan zien hoe diep het scheurtje is.

Kans op lekken blijft denk ik wel. Dus probeer een ander ondeblok te zoeken.

Kijk dat is een beetje het zuren ervan; dit blok hoort bij deze manta, en als ik deze 100% origineel wil restaureren hoort deze onderblok erbij... Ik zal eens kijken of dit gelast kan worden en of dit door de vakman gedaan kan worden..

Terug
Naar boven