• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roeten, brandstofverbruik schommelt, noodloop + Rammeltje

Hoi mensen,

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan.

De auto blaast al een tijdje flink wat roet uit, maar kwam gewoon door de apk. Dus ik denk niks aan de hand. Weet wel dat de apk niet heeeeeeel veel zegt, maar goed.

Op de boordcomputer schommelt het verbruik enorm zelfs als de cruisecontrol aan staat dan komt het voor dat iet zo 2 a 3 liter varieert.

Zo nu en dan heb ik de auto in de noodloop. Dan limpt ie home. Na het afzetten van de motor en opnieuw opstarten is er weinig aan de hand en doet alles het weer.

Een paar dingen heb ik kunnen vaststellen.

* De noodloop komt alleen voor bij temperaturen boven de 20 graden. De afgelopen week een dag mooi weer. Auto staat in de zon en dan na 5/10 minuten rijden, ja hoor de noodloop.

* Auto roet erg. Is nu minder. Nu ik vpower diesel tank en de egr opnieuw heb afgedopt met nieuwe plaatjes. Deze niet meer fris en iets gescheurd.

* Zoals gezegd het brandstof verbruik schommelt erg.

Nu is het dpf al verwijderd, men dacht dat dat het probleem ook was. Heb nieuwe filters geinstalleerd, was er aan toen en je probeert wat.

Heb wat zitten zoeken en zou het de luchtmassameter kunnen zijn??

Daarnaast heb ik een rammeltje bij stationair draaien. Dat doet de motor op 750 toeren. En dan hoor ik zoals gezegd die rammel. THV waar de riem en snaren zitten. Als ik iets meer toeren maak, zo rond de 800 850 is de rammel weg. Zou dit de waterpomp kunnen zijn?

Hoor graag wat jullie ervan denken.

Gr,

Sven

Terug
Naar boven