• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rook onder de motorkap na sportief rijden

GoedeMorgen Allen,

mijn naam is Martijn,

ik ben woonachtig in vlaardingen,

ik heb sinds 2 weken een opel corsa sport uit 1998 met slechts 74.000 kilometer op de teller,

maar sinds gister rookt de auto als je sportief hebt gereden, vanmorgen deed hij dat weer en ik ging kijken onder de motorkap waar dat nou vandaan kwam, en ik zag dat er olie op de uitlaat lekte onder de motor.

Wat zou dat nou kunnen zijn??

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Zie hier de foto :
DSCF7068.jpg

Hey, welkom hier.

Het gemakkelijkst is even te kijken waar het oliespoor begint. Is alles onder de klepdekselpakking vettig, dan is je klepdekselpakking kapot. Is het vanaf je koppakking, dan ligt je koppakking eruit en is het vanaf je carterpanpakking, dan is je carterpakking kapot.

Ik hoop voor jou dat het de carterpakking of klepdekselpakking is, die zijn het gemakkelijkst te vervangen.

Hey, welkom hier.

Het gemakkelijkst is even te kijken waar het oliespoor begint. Is alles onder de klepdekselpakking vettig, dan is je klepdekselpakking kapot. Is het vanaf je koppakking, dan ligt je koppakking eruit en is het vanaf je carterpanpakking, dan is je carterpakking kapot.

Ik hoop voor jou dat het de carterpakking of klepdekselpakking is, die zijn het gemakkelijkst te vervangen.

@RISL wrote:Hey, welkom hier.

Hoi bedankt voor je snelle reactie,

ik heb net weer ff gekeken en het begint gelukkig niet bij de klepdekselpakking en ook niet bij de koppakking, denk toch dat het de carterpakking is, hoelang kan ik daarmee door blijven rijden?

@RISL wrote:Hey, welkom hier.

Hoi bedankt voor je snelle reactie,

ik heb net weer ff gekeken en het begint gelukkig niet bij de klepdekselpakking en ook niet bij de koppakking, denk toch dat het de carterpakking is, hoelang kan ik daarmee door blijven rijden?

Tja, zo lang je er olie in blijft gooien, kun je er nog heel lang mee blijven rijden. Maar dat moet je niet willen, het stinkt waarschijnlijk ook in je interieur? Daarnaast is olie ook niet heel goedkoop en weet je niet of je genoeg oliedruk houdt in je motorblok

De carterpakking heb je meestal zo vervangen. Weet niet wat voor blok er in je Astra hangt?

Dat staat op je kentekenpapieren en ook bij de RDW online.

Tja, zo lang je er olie in blijft gooien, kun je er nog heel lang mee blijven rijden. Maar dat moet je niet willen, het stinkt waarschijnlijk ook in je interieur? Daarnaast is olie ook niet heel goedkoop en weet je niet of je genoeg oliedruk houdt in je motorblok

De carterpakking heb je meestal zo vervangen. Weet niet wat voor blok er in je Astra hangt?

Dat staat op je kentekenpapieren en ook bij de RDW online.

Ja, ik weet hoe het ruikt, tijdje terug wat olie gemorst op het hitteschild van de uitlaat bij het bijvullen....nog ruim een uur in de stank gezeten in de auto :S

Het blokje ken ik niet, maar het vervangen van de carterpanpakking kan nooit lang duren.

Ja, ik weet hoe het ruikt, tijdje terug wat olie gemorst op het hitteschild van de uitlaat bij het bijvullen....nog ruim een uur in de stank gezeten in de auto :S

Het blokje ken ik niet, maar het vervangen van de carterpanpakking kan nooit lang duren.

Ok bedankt voor je reacties ik ga het van de week na laten kijken zodra ik er tijd voor heb en in die tussentijd kijk ik de olie wel elke dag na, zodra er nieuws is hoor je het.

Ok bedankt voor je reacties ik ga het van de week na laten kijken zodra ik er tijd voor heb en in die tussentijd kijk ik de olie wel elke dag na, zodra er nieuws is hoor je het.

Als je bij de Opeldealer laat doen, ben je waarschijnlijk nog wel redelijk wat geld kwijt, aangezien de olie er ook weer uit moet en ze weer bijvullen met nieuwe natuurlijk.

En olie bij de Opeldealer is ZEER prijzig, ze durven gerust €25 per liter te rekenen!

Probeer dan ook niet onnodig veel bij te vullen, dat is allemaal weggegooid geld.

Als je bij de Opeldealer laat doen, ben je waarschijnlijk nog wel redelijk wat geld kwijt, aangezien de olie er ook weer uit moet en ze weer bijvullen met nieuwe natuurlijk.

En olie bij de Opeldealer is ZEER prijzig, ze durven gerust €25 per liter te rekenen!

Probeer dan ook niet onnodig veel bij te vullen, dat is allemaal weggegooid geld.

Nee dat doe ik niet als ik de olie laat bij vullen ben ik met filter ong 70 euro kwijt, doe ik bij mijn garage in de buurt.

Maar bedankt voor de tip. Hoe duur is ongeveer zo'n carterpakking??

Nee dat doe ik niet als ik de olie laat bij vullen ben ik met filter ong 70 euro kwijt, doe ik bij mijn garage in de buurt.

Maar bedankt voor de tip. Hoe duur is ongeveer zo'n carterpakking??

Terug
Naar boven