• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rugleuning achterbank deels verwijderen

Dag forummers,

Ik ben Rienk. Ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Corsa C GSI phase 1. Een genot om in te rijden!

Nou wil ik aan het eind van de week twee passagiers en een stel hoge luidsprekers vervoeren. Om dit alles erin te kunnen passen wil ik een deel van de in twee delen opklapbare achterbank volledig verwijderen. Hierdoor creeer ik namelijk een vlakke laadvloer zonder de hele achterbank op te moeten offeren.

Ik zie alleen niet zo snel hoe ik dit kan doen en het werkplaatshandboek dat ik het besteld komt te laat.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het grootste deel los kan halen?

oplossing:

-je achterbank zitting gooi je omhoog.

-achterbankzitting omlaag.

-je heb een zo goed als vlakke laadvloer.

zo niet, kan je beter je achterbank zitting verwijderen, die zal wel gehaakt zitten. en gaat er dus vele malen makkelijker uit dan je achterbank leuning.

hij wil dus 2 mensen meenemen he.volledige achterbank verwijderen zit er dus niet in.

als enige optie zie ik dus 1 persoon thuis laten,want volgens mij kun je niet 1 deel van de leuning weghalen.alleen volledig.

Dat klopt inderdaad. Ik wil twee personen meenemen en dan schiet ik met het opklappen van de zitting niet veel op.

Het is vanuit Opel gezien niet de bedoeling om 1 deel los te halen, maar ooit waren het twee losse delen, dus mijn inziens moet dat weer kunnen. :) Ik denk dat ik de bank er vandaag of morgen maar eens helemaal uit haal om te kijken of het mogelijk is zonder de boel permanent te ontmantelen.

Terug
Naar boven