• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitensproeier achterklep corsa b

dennisnmgn88

Post weinig
Bonjour!!!

Ik loop even tegen een klein probleempje aan met de ruitensproeier op de achterkant van me b'tje.

Zodra ik deze aanzet hoor ik het motortje draaien, de vloeistof lopen en ik ruik (vaag) een lucht van de vloeistof.

Tot zover gaat het goed.

Het probleem is alleen, het komt ergens anders terecht als op me achterruit;). Ergens zit er dus iets niet goed of is de slang kapot.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik hier op een fatsoenlijke manier bij kom.

Mijn gevoel zegt dat het wel tot aan de achterklep komt en dat het daar ergens fout gaat. Ik zie ook niet waar het wel terecht komt want het

word nergens nat maar ik heb ook weer niet het idee dat het uit de auto loopt ergens.

Ik hoop dat deze omschrijving voldoende is om mij te kunnen vertellen hoe ik fatsoenlijk bij die slang kom haha.

Hoi Dennis!

Je ruitenwissersproeiers voor doen het wel? Zodoende hoef je het bij het pompje niet te zoeken.

Volgensmij loopt de leiding voor de achtersproeier via je wielkasten links naar achter toe. Echter vermoed ik dat de vernevelaar achter verstopt is. Deze zit volgensmij met tape vastgeplakt achterop je auto.

Echter heb ik hier zelf gelukkig nog geen last van gehad, misschien dat andere mensen ervaringen hebben?

Hoi Dennis!

Je ruitenwissersproeiers voor doen het wel? Zodoende hoef je het bij het pompje niet te zoeken.

Volgensmij loopt de leiding voor de achtersproeier via je wielkasten links naar achter toe. Echter vermoed ik dat de vernevelaar achter verstopt is. Deze zit volgensmij met tape vastgeplakt achterop je auto.

Echter heb ik hier zelf gelukkig nog geen last van gehad, misschien dat andere mensen ervaringen hebben?

Dingen willen nog wel eens knikken/scheuren op de plek waar ze de achterklep in gaan. Als je je klep open doet, zie je volgens mij links bij het scharnier een rubber zitten, die kun je eruit trekken en dan even kijken wat er loos is. Wat je ook kunt doen is eerst met een naald de sproeier doorprikken, kan idd zijn dat ie verstopt zit ;)

Dingen willen nog wel eens knikken/scheuren op de plek waar ze de achterklep in gaan. Als je je klep open doet, zie je volgens mij links bij het scharnier een rubber zitten, die kun je eruit trekken en dan even kijken wat er loos is. Wat je ook kunt doen is eerst met een naald de sproeier doorprikken, kan idd zijn dat ie verstopt zit ;)

Je slang loopt via je plafond naar de achterklep door de zwarte doorvoer slang heen. Vaak zijn deze daar gebroken een spuit je al je water in je auto. Spuit maar eens en doe het klepje van je linker achterlicht open. Grote kans dat je het dan wat beter ruikt. Zwarte slang kan je eraf halen om te kijken of dat het probleem is.

Is dat niet het probleem is waarschijnlijk je sproeiertje verstopt. Even demonteren en doorboren met een klein (1mm) boortje. Demonteren kan wel een beetje gedoe zijn met een spoiler en let erop dat je het slangetje niet naar binnen laat schieten.

Je slang loopt via je plafond naar de achterklep door de zwarte doorvoer slang heen. Vaak zijn deze daar gebroken een spuit je al je water in je auto. Spuit maar eens en doe het klepje van je linker achterlicht open. Grote kans dat je het dan wat beter ruikt. Zwarte slang kan je eraf halen om te kijken of dat het probleem is.

Is dat niet het probleem is waarschijnlijk je sproeiertje verstopt. Even demonteren en doorboren met een klein (1mm) boortje. Demonteren kan wel een beetje gedoe zijn met een spoiler en let erop dat je het slangetje niet naar binnen laat schieten.

Zat ik net een heel bericht te typen dat ik blij was dat hij niet via het plafond liep (@Jeroen k, thnx daarvoor en je tip over doorprikken). Zie ik nu dat dat wel zo is haha:(. Ik ben niet echt van plan om die hele hemel er uit te slopen voor alleen die ruitensproeier.

Thnx Jurgen en Joop voor jullie snelle antwoorden en ik zal straks na werk gelijk eens gaan kijken.

Dussss vanavond/morgenvroeg kom ik hier nog even op terug of het is gelukt;)

In ieder geval voor u allen, bedankt voor het advies!

Zat ik net een heel bericht te typen dat ik blij was dat hij niet via het plafond liep (@Jeroen k, thnx daarvoor en je tip over doorprikken). Zie ik nu dat dat wel zo is haha:(. Ik ben niet echt van plan om die hele hemel er uit te slopen voor alleen die ruitensproeier.

Thnx Jurgen en Joop voor jullie snelle antwoorden en ik zal straks na werk gelijk eens gaan kijken.

Dussss vanavond/morgenvroeg kom ik hier nog even op terug of het is gelukt;)

In ieder geval voor u allen, bedankt voor het advies!

Ik wist niet eens dat er een ruitensproeier zat bij de achterklep :wtf

Of is dit alleen bij de nieuwere btjes?

Ik wist niet eens dat er een ruitensproeier zat bij de achterklep :wtf

@Coiler wrote:Ik wist niet eens dat er een ruitensproeier zat bij de achterklep :wtf

geen idee eigelijk... misschien alleen corsa's die (af fabriek) geleverd zijn met spoiler

@Coiler wrote:Ik wist niet eens dat er een ruitensproeier zat bij de achterklep :wtf

geen idee eigelijk... misschien alleen corsa's die (af fabriek) geleverd zijn met spoiler

Goedendag,

Ik heb hetzelfde probleem bij de corsa B van me vriendin.

Ik hoor het pompje ook, alleen loopt alle ruitenwisservloeistof links achter bij het wiel op de grond.

Moet hier ook nog eens naar geen kijken.

Goedendag,

Ik heb hetzelfde probleem bij de corsa B van me vriendin.

Ik hoor het pompje ook, alleen loopt alle ruitenwisservloeistof links achter bij het wiel op de grond.

Moet hier ook nog eens naar geen kijken.

Op mijn '95er corsa zit er ook een achterruitsproeier op. Rechterhendel naar voren drukken ;)

Balen dat de leiding wel via je hemel loopt. Ik meende dat het bij mijn corsa anders was, maar ik kan me natuurlijk vergist hebben. Vandaar dat ik het je ook niet garandeerde :vertag

Terug
Naar boven