• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ruitenwisser

Hallo mijn naam is jonathan. Men motor van men ruitenwisser is stuk. Heb die eruit gehaald, en eentje gekocht op internet, maar van vauxhall engelse versie. Nu is men vraag komt dit overeen met een opel corsa. Want heb het mechanische gemonteerd als ie beneden stond. Maar bij het draaien, en wil de ruitenwisser uit zetten, loopt hij door tot hij door, zodat men ruitenwissers recht staan, ipv beneden staan. Alvast bedankt

Wat voor Corsa gaat het over? B Corsa misschien?

Want op hetzelfde chassis is ook de Tigra gebouwd, en veel onderdelen zijn bij Opel uitwisselbaar. Het zou dus zomaar kunnen dat je een wissermotor van een Tigra hebt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij parkeert die de wisser verticaal ipv horizontaal (net als z'n grote broer, de Calibra).

Andere mogeljkheid is dat een Vauxhall speciaal daarmee is uitgevoerd omdat het stuur aan de andere kant zit, en de wisser mogelijk zicht ontneemt als hij horizontaal staat.

Verder zijn Vauxhall's en Opels nagenoeg hetzelfde. Het stuur zit alleen aan de andere kant en het dashboard is gespiegeld.

Wat voor Corsa gaat het over? B Corsa misschien?

Want op hetzelfde chassis is ook de Tigra gebouwd, en veel onderdelen zijn bij Opel uitwisselbaar. Het zou dus zomaar kunnen dat je een wissermotor van een Tigra hebt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij parkeert die de wisser verticaal ipv horizontaal (net als z'n grote broer, de Calibra).

Andere mogeljkheid is dat een Vauxhall speciaal daarmee is uitgevoerd omdat het stuur aan de andere kant zit, en de wisser mogelijk zicht ontneemt als hij horizontaal staat.

Verder zijn Vauxhall's en Opels nagenoeg hetzelfde. Het stuur zit alleen aan de andere kant en het dashboard is gespiegeld.

Bedankt voor de raad, het is een corsa type C. Heb ook al aan dat gedacht, dat het in spiegelbeeld anders is, want heb een combo heb vergeleken, en het mechanisme kan je al niet zoveel monteren ga blijven zoeken, of dit de reden dat het anders is.

Bedankt voor de raad, het is een corsa type C. Heb ook al aan dat gedacht, dat het in spiegelbeeld anders is, want heb een combo heb vergeleken, en het mechanisme kan je al niet zoveel monteren ga blijven zoeken, of dit de reden dat het anders is.

Terug
Naar boven