• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schakelmechanisme vervangen Corsa c Verkeerd

Goedemiddag ,

Ik heb een probleem met de montage van een nieuw schakelmechanisme.

Ik heb hem gemonteerd maar mijn versnellingen kloppen niet meer. Mijn achteruit is nu de 1e versnelling. Kan ik dit herstellen?

Ik ben 6 uur bezig geweest maar kom geen stek verder.

Als iemand en tip heeft hoor ik het graag. Ik lees telkens iets over een oranje knopje? Is dat misschien de oplossing?

Alle tips zijn welkom. Bedankt alvast.

Ja.

Centrale moer weer loshalen (verbinding tussen schakelmechanisme en pookmechanisme van de auto).

Hoesje van de versnellingspook optillen en naar links bewegen en in het midden houden ongeveer en dan zie je 2 gaatjes tegenover elkaar zitten. Deze blokkeren met een pinnetje/boortje o.i.d. erin.

Vervolgens zit er op je bak een pinnetje met een veertje eronder en het pinnetje heeft een rond-achtig kopje. Terwijl je een beetje met de schakelvork direct op de bak heen en weer prutst, proberen dat pinnetje in te drukken.

Als beide gelukt is, staan de pook (door het boortje) en het schakelmechanisme (door het pennetje met het veertje) in de perfecte positie.

Nu weer onder de auto de centrale moer vastzetten, die je als 1ste hebt losgehaald.

Tenslotte even onder de kap kijken of door wat heen en weer tutteren dat pennetje met het veertje weer omhoog gekomen is en je kan schakelen alsof ie nieuw is ;)

Succes,

The Duke

Terug
Naar boven