• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schakelwegverkorting monteren Corsa B GSI X16XE F15 Bak

ivartje

Post veel
Hallo !

iemand hier die mij een beetje kan uitlegge hoe ik het moet demonteren en de verkorter erop moet monteren? heb ik speciaal gereedschap ervoor nodig of speciaal vet of andere dingen die ik erbij moet kopen voordat ik eraan begin?

heb al gegoogelt maar specifieke info hierover kon ik niet vinden

Alvast bedankt ! :thumb

Mvg Ivar Hulsman

ik heb r helaas geen inbouwbeschrijving bijzitten...zullen ze wel vergeten zijn erbij te voegen denk ik...maar weet jij toevallig hoe t zit dan?

ik heb geen idee maar op hun site bij de f15 vectra b schakelverkorter staat wel dit bij

Montage: De hevel bovenop de versnellingsbak moet uitgewisseld worden met deze verkorte MTech versie. Een inbouwbeschrijving wordt meegeleverd. Montagetijd ongeveer 30min. Makkelijk zelf te doen,u hebt geen speciaal gereedschap nodig.

als de inbouw beschrijving er niet bij zit dan een telefoontje naar mathijssen plegen.. dan kunnen hun vast een kopie per e-mail door sturen

- krik de auto op

- draait moer van schakelsysteem onder de auto los

- demonteer belgische en bovenop versnellingsbak

- demonteer de scharnier pen, deze kan echt gigantisch vastgeroest zitten, makkelijkste is dan je motor te ondersteunen en de baksteun los te maken. Losdraaien aan de auto en 32 bouten op de versnellingsbak, hele steun komt dan los inclusief schakelmechanisme.

- vervang schakelmechanisme, spreekt voorzich. Let wel, MTech schakelmechnisme gebruiken stalen schakelstangen ipv plastic, die kunnen echt gigantisch gaan resoneren (zie how to's voor oplossing) zorg er voor dat je allen netjes invet, de kogelscharnieren kun je beter een heel dik drukbestendig vet voor gebruiken ipv mtech vet.

Na vervangen moet je schakelmechanisme opnieuw kalibreren. Staat op forum hoe.

Waar staat dan hoe je t moet afstellen? Want heb gisteren lang gezocht maar kreeg niet veel gevonden behalve jou problemen met t monteren

thnx ! :thumb daar heb ik inderdaad wat aan ! maar als ik hem heb afgesteld en ik haal daarna het boortje eruit dan blijft hij ook afgesteld of moet je dan iets vergrendelen? want dat had ik weer van iemand anders gehoord

dat vergrendelen doe je op de versnellingsbak, druk je dat veertje in. Dat tezamen pet de pook vastzetten en daarna het moertje onder de auto vastdraaien zou voldoende moeten zijn,

Terug
Naar boven