• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schema Elektrische ramen stekkerbezetting (comfort functie)

Aapje

Post veel
Wie o wie kan mij helpen, ik heb een elektrische ramen setje voor een 3-deurs astra.

Nu zijn de schakelaars vrij eenvoudig te ontcijferen want ik kan de kleuren daarvan goed opzoeken in het schema.

Alleen de hoofd-motor blijft nu over, deze heeft een zwarte/schakelunit eraan zitten. En daar heb ik even een foto van gemaakt, zie naar onderen...

Ik heb voor deze stekker aansluiting geen schema/stekkerbezetting. (Ook geen stekker dus).

Er zijn dus geen kabelboom voorbereidingen e.d. in mijn auto aanwezig. Dit is opzicht geen probleem, als ik maar weet hoe ik deze moet aansturen/aansluiten.

Kortom, wie o wie is zo lief om mij verder te helpen met de juiste kleuren voor deze stekker!?

full.jpg

Even 't bovenstaande in tekstvorm:

[1] [2] [3]

x

[4] [5] [6]

Wellicht dat iemand een foto kan maken van zijn stekker?

heb je een type van voor 95 of erna? dus met comfort functie aan beide zeide of enkel bestuurderskant? oftewel aan bijrijders kant maar 2 kabelaansluitingen op je motortje ipv 5?

tot 95:

bestuurderskant 4 draden namelijk bruin blauwrood grijsgroen en zwart.

bijrijderskant 2 draden namelijk blauwrood en grijsgroen

na 95:

bestuurderskant 4 draden namelijk bruin blauwrood grijsgroen en roodgeel

bijrijderskant 4 draden namelijk bruin blauwrood grijsgroen roodgeel

groeten Twan

of u2u me je mail adres eventjes dan scan ik ze een keer voor je in.

heb je het comlete elektrische schema.

groeten Twan

Heb geen rood/gele kabels erbij zitten op de schakelaars. Ik gok op de voor 94-ers

De motor van de bijrijders kant heeft 2 aansluitingen, maar de schakelaar weer meer.

Opzich lukt het elektrische schema wel, dit heb ik zelf gevonden in m'n vraagbaak/astra boekie. Maar de stekkerbezetting van deze hoofdmotor aan de bestuurderskant mis ik.

Ik weet dus niet hoe ik deze stuur-print moet aansluiten. Kortom, ik moet de draadkleuren van de stekker weten op de foto :)

En gelukt!

Ter archief voor de zoekers onderons:

[1] [2] [3]

x

[4] [5] [6]

x = pinnetje

1 = Bruin (massa)

2 = leeg

3 = leeg

4 = blauwrood

5 = grijsgroen

6 = zwart (contact stroom)