• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schok bij gasgeven en gas los

Beste forumleden,

Mijn vorige post over het vliegwiel heeft helaas geen reacties gekregen maar ik weet nu ook niet meer zeker of dit wel het probleem is.

Ik zit met het volgende. Als ik rij en gas geef en juist gas los laat is er een duidelijk schok / bonk voelbaar in de hele auto. Dit lijkt voornamelijk te gebeuren als er dus spanning op de aandrijving komt of deze er juist af gaat. Het gebeurt ook als je de koppeling snel laat opkomen. Mijn vraag is dan ook of dit normaal is bij de vectra c dat dit zo goed voelbaar is? Je merkt ook wat meer trillingen in de auto tijdens het rijden. Ik heb samen met een kennis gekeken naar de onderste motorsteunen en met een voet op de rem en koppeling op laten komen zie je de de voorste steun onder wel zo'n 1 tot 1,5 cm beweging heeft voornamelijk omhoog.

Omdat ik er zelf niet meer uit kom is de vraag of de schok en de trilling uit deze steunen kunnen komen? Het vliegwiel maakt geen lawaai bij het uitzetten en ook hoor je niks als je je voet op de rem houd en koppeling op laat komen. Bij mijn oude ford focus was het vliegwiel wel duidelijk hoorbaar toen deze stuk was maar het geeft ook dezelfde klachten vandaar mijn verwarring een beetje.

Ook heb ik gemerkt dat er wat ruimte zit op 1 van de koppelstangen van de stabilisator voor maar ik neem aan dat dit niks te maken heeft met het bonken bij gas geven. Het is dan ook niet continu aanwezig maar echt 1 keer zodra je het gas los laat en 1 keer bij opnieuw gas geven net alsof de motor naar voor en achter beweegt. Ik zou graag het een en ander uitsluiten vandaar deze post.

Het gaat overigens om een vectra c1 z22yh met f23 bak

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Terug
Naar boven