• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schokdempers/veren/poten corsa A en B. Zelfde???

kaneelschep

Woont hier bijna
Weer ven een vraagje over de corsa.

Ik vind een hoop tegenstrijdige berichten.

Er wordt heel veel aangeboden wat voor a en b zou moeten zijn. maar andere sites spreken dat weer tegen.

Dus: :)

Zijn de schokdempers/veren/poten nou hetzelfde bij de Corsa A als de B?

Ok dan! haha mooi verhaal! Maar jij hebt het nu alleen over de veren.

Zijn de schokdempers en poten dan ook hetzelfde??

Ok dan! haha mooi verhaal! Maar jij hebt het nu alleen over de veren.

Zijn de schokdempers en poten dan ook hetzelfde??

jazeker :) rij zelf op corsa b veren rondom onder mijn a dus

en de buurman hier is met een corsa b op mijn originele a veren naar de keuring gegaan en was goedgekeurd

jazeker :) rij zelf op corsa b veren rondom onder mijn a dus

en de buurman hier is met een corsa b op mijn originele a veren naar de keuring gegaan en was goedgekeurd

:) Goed!

Meteen maar erbij vragen dan:

Is misschien dan zelfs de hele poot hetzelfde?

Dus naaf, fusee etc?

Kan je dan gewoon een B poot met naaf en schijf en al aan een Corsa A hangen?

Of houdt het daar op?

Ik moet namelijk nog lagers vervangen op de A aan de voorkant maar kan veel makkelijk aan 2 hele B poten komen. :D

:) Goed!

Meteen maar erbij vragen dan:

Is misschien dan zelfs de hele poot hetzelfde?

Dus naaf, fusee etc?

Kan je dan gewoon een B poot met naaf en schijf en al aan een Corsa A hangen?

Of houdt het daar op?

Ik moet namelijk nog lagers vervangen op de A aan de voorkant maar kan veel makkelijk aan 2 hele B poten komen. :D

kan maarzo dat dat past, maar volgens mij zijn de draagarmen van een corsa b iets langer, dus kan zijn dat er in de fuseestukken ook verschil zit.

kan maarzo dat dat past, maar volgens mij zijn de draagarmen van een corsa b iets langer, dus kan zijn dat er in de fuseestukken ook verschil zit.

dit zit toch allemaal niet aan de poot vast de veerpoot zelf is los van de fusee en de naaf

kheb wel toegang tot een onderdelen site van een autoshop hier met bestelnummers

daar zeggen ze dat de fusee's niet dezelfde zijn maar de lagers absoluut wel en de naaf is ook hetzelfde

zitten zelfs foto's bij en bij de fusee's van een corsa b zijn licht gebogen en die van een a zijn recht:)

grts

dit zit toch allemaal niet aan de poot vast de veerpoot zelf is los van de fusee en de naaf

kheb wel toegang tot een onderdelen site van een autoshop hier met bestelnummers

daar zeggen ze dat de fusee's niet dezelfde zijn maar de lagers absoluut wel en de naaf is ook hetzelfde

zitten zelfs foto's bij en bij de fusee's van een corsa b zijn licht gebogen en die van een a zijn recht:)

grts

naaf + fusee zijn niet gelijk net als de draagarmen.

Lagers inderdaad wel.

Maar goed lager ompersen of laten ompersen is ook zo gedaan en kost niet de hele wereld.

naaf + fusee zijn niet gelijk net als de draagarmen.

Lagers inderdaad wel.

Maar goed lager ompersen of laten ompersen is ook zo gedaan en kost niet de hele wereld.

Terug
Naar boven