• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schroefset

Insanity

Post weinig
Opelrijders,

Ik heb een vraagje over mijn schroefset.

Ik heb m er ongeveer 3 weken geleden onder gezet.

Nou heb ik aan de achterkant een verschil van 1 centimer. Daarmee bedoel ik dat links 1cm lager is dan rechts(vanaf de achterkant gezien)

Nu is het sinds 2 dagen dat als ik me auto start en over een hobbel heen ga dat ie heel erg kraakt. Het gekraak komt dan van de rechter kant.(ook weer vanaf achter gezien) Komt dat hierdoor doordat er dan speling zit of is het zo dat ik m verkeerd gemonteerd heb?

Ik kan enigszins begrijpen dat t een beetje geluid maakt omdat t nog moet insluiten maar het geluid is daar(denk ik) veel te hard voor.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want ik vertrouw het niet zo.

Heb trouwens wel de auto laten uitlijnen!

Check je veren achter eens. Lijkt me dat daar iets mis is. Toen je de auto uit had laten lijnen was stond ie wel recht?

Check je veren achter eens. Lijkt me dat daar iets mis is. Toen je de auto uit had laten lijnen was stond ie wel recht?

Ja hij stond recht.

En waar moet ik dan naar checken? En als ik m nu weer ga aandraaien dat ie gelijk komt te staan, moet ie dan weer uitgelijnd worden?

Ja hij stond recht.

En waar moet ik dan naar checken? En als ik m nu weer ga aandraaien dat ie gelijk komt te staan, moet ie dan weer uitgelijnd worden?

Ga eerst maar eens kijken of de veer wel goed zit. Straks is die verschoten of mis je de stelschotel.

Even de krik er onder dus.

Als die auto recht stond met uitlijnen en je krijgt hem weer voor elkaar dan hoef je hem niet meer te laten uitlijnen, want dan heb je hem als het goed is weer net zo recht staan als voorheen.

Ga eerst maar eens kijken of de veer wel goed zit. Straks is die verschoten of mis je de stelschotel.

Even de krik er onder dus.

Als die auto recht stond met uitlijnen en je krijgt hem weer voor elkaar dan hoef je hem niet meer te laten uitlijnen, want dan heb je hem als het goed is weer net zo recht staan als voorheen.

Terug
Naar boven