• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Semi-storing in m'n dagrijverlichting...

Astranomic

Post weinig
Hoi allemaal,

Ik heb een hele vage "storing" in mijn dagrijverlichting die ik vandaag heb aangesloten.

Het betreft een Astra H met AFL.

Als de motor NIET draait en het contact op stand 2 staat (alles ingeschakeld) dan brand netjes de dagrijverlichting als de verlichting staat uitgeschakeld zodra ik stadslicht laat branden gaat ook netjes de dagrijverlichting uit eveneens bij xenon, so far so good!

Maar nu komt het :hmmz :hmmz :hmmz

Als de motor WEL draait en het contact dus ook op stand 2 staat dan brand netjes de dagrijverlichting als de verlichting staat uitgeschakeld maar zodra ik stadslicht inschakel gaat de dagrijverlichting niet uit maar brand dan gedimt?!?! Dit geldt ook als ik mijn xenon aan heb.

Ik heb de draden van beide koplampstekkers verlengt naar de dagrijverlichting gezien de stekker situatie betekent dat dit: op pin 1 heb ik massa, op pin 4 stadslicht, op pin 6 geschakelde plus...

Waarom werkt de dagrijverlichting nu wel correct bij stilstaande motor en bij een draaiende motor gedimt terwijl deze dan ook volledig uit zou moeten gaan.

Mag eventueel de dagrijverlichting branden in combinatie met stadslicht & xenon tijdens APK (want het staat wel mooi) :angel

Thanks already for the input!

Gr.,

Steven

Terug
Naar boven