• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sensor of Thermostaat stuk | opgelost !

Goedemiddag heren,

vreemd probleem althans vreemde bevindingen.

als ik in het verborgen menu de temperatuur van KVS in de gaten houdt, blijkt deze niet verder op te lopen dan 38-48 graden. Ongeacht hoelang de rit is. Dus ik ben in de veronderstelling dat de thermostaat open blijft staan. Zeker ook gezien, de kachel lauw blijft (hoe warm ik deze ook zet). Maar zodra ik de motor afzet, en het verborgen menu staat nog steeds aan, spring de KVS temperatuur van 38 (met draaiende motor) naar 73 graden (motor uit)

wat zou het defect zijn ? de sensor die in het thermostaathuis zit, de thermostaat zelf (dus geheel vervangen) of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn ? en wat regelt de sensor eigenlijk allemaal. Inspuiting, aansturing van de ventilator ??

motortype Z19DTJ / bouwjaar 2005

aanvulling; ik heb ook het idee dat het al best lang aan de gang is, aangezien de Astra gevoelsmatig ook meer rookt/roet sinds afgelopen zomer. Slechte verbranding, teveel brandstof ivm te koude werk temperatuur.

Alvast bedankt voor de input..

Terug
Naar boven