• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Service Stabilitytrak en Variabele stuurbekrachtiging

Allen,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Opel Insignia 1.4T EcoFlex Business+ sports tourer uit 2012.
Echter ben ik vandaag terug bij de dealer geweest omdat er in het beeldscherm de melding 'Service Stabilitytrak' verscheen.
Helaas heeft de monteur niks kunnen vinden. Dus een nieuwe afspraak gemaakt voor nader onderzoek.
Op de terug weg naar huis kreeg ik opeens ook de melding van de 'Variabele Stuurbekrachtiging' .
Ik had in een eerder onderwerp gelezen dat het probleem mbt de 'Stabilitytrak' een bekend probleem zou zijn, dit zou verholpen moeten
worden doormiddel van een update?
Iemand bekend met deze problemen?

Helaas is de auto nu voor de derde keer bij de garage. De storing komt wel elke keer in de geschiedenis van de cpu te staan.
Een actieve storing kan de garage niet vinden. Wat er gedaan word is uitlezen, testrijden en vervolgens de ABS opnieuw inladen en de cpu resetten.
Echter als ik weer een tijdje met de auto gereden heb dan komt er in het beeldscherm weer Service Stabilitrak te staan en het symbooltje van de adaptive crouse controle gaat branden. Dit gebeurt nu vooral als de auto stil staat en het stuur meer dan een kwart draait of als je heel langzaam rijd (onder de 10km) en een scherpe bocht moet maken.
De nieuwste software van alle onderdelen zit er op.

Terug
Naar boven