• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je V6

De Omega is uit 2001 en en ik ga er vanuit dat die nog met de 1ste bakolie rijd. Hoe kan ik de staat van het schakelmechaniek / pook controleren.

Trefzeker is hij ook wel en dat de Getrag geen snelle bak is klopt zeker. Zoals ik van jullie hoor heeft de vectra een zf bak en die is wel wat sneller te schakelen. Het meeste valt het op als je van 1 naar 2 schakelt.

In zij 1 moet ik gewoon niet meer dan 4000 toeren maken om soepel naar zijn 2 te kunnen schakelen, maak je 4500 a 5000 toeren gaat hij stroef en met een licht kraakje naar zijn 2.

Van 2 naar 3 of 3 naar 4 kan ik wel met 4500 a 5000 toeren schakelen zonder dat het stroef gaat.

Hij is nu gechipt en zit zeker in zijn 1 heel snel op 4000 toeren, vandaar dat het nu erg opvalt. Door de chip lijkt het wel of hij een andere gas response gekregen heb, veel directer, vandaar dat het ook meer opvalt nu.

Terug
Naar boven