• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Shudden versnellingsbak bij optrekken in 1

Hallo allen,

Na een tijdje niet meer actief te zijn geweest ben ik er weer en heb een irritant probleem. Elke keer bij het optrekken vanuit gaat de auto heftig schudden voor een korte periode. In de rest van de versnellingen is er geen probleem. Hij schakelt verder soepel alleen hoor ik wel van 2 naar 3 een soort "kloek" geluid. Maar dat is alleen bij de overgang.

Nu is recent de koppeling, platen en drukgroep vernieuwd en het probleem is er nog steeds. De garage denkt dat het in de versnellingsbak zit en wanneer ze dit moeten vervangen zijn ze een halve dag bezig met de bijbehorende kosten. Heeft iemand hier ervaring mee en is het moeilijk om de bak te vervangen en/of heeft iemand een goede bak te koop? Het gaat om een Astra F sedan uit 1997. Motor is een 1.6 szr met een 5 bak. Verder rij ik hier elke dag mee en het probleem is er al minstens een half jaar. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Peter.

Terug
Naar boven