• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slangen turbo

Hallo,

Uit de turbo komen een drietal slangen. Ik kan helaas geen afbeelding posten!.

Kan iemand mij uitleggen, waar deze heen gaan en waar deze voor dienen?

Mvg Frank

hier de foto's

P1010417.jpg

P1010418.jpg

P1010416.jpg

Hallo,

Als je mij zegt hoe ik jou kan bereiken met een foto?

1 grote slang vanaf je luchtfilter naar je inlaat van de compressorzijde van je turbo.

1 grote slang vanaf de uitlaat van de compressorzijde naar je intercooler en door naar je gasklep.

(en als je nog met de originele turbo rijd) 1 dunnere slang vanaf je oliepomp naar de bovenkant van de turbo voor de smering van de turbo en 1 dunne slang voor koelvloeistofaansluiting voor de koeling van je turbo

ps je kunt mij een foto sturen dan zal ik hem wel voor je posten.[/quote]

Een van de grote slangen komt vanuit het luchtfilter. De andere grote slang gaat naar je gasklephuis.

Dan ziten er nog kleine vacum slangetjes welke naar een magneetklep gaan en vervolgens gaat deze naar je wastegate.

Ook zitten er nog twee wat dikkere slangen op dit zijn de waarschijnlijk water toevoer en retour slangen.

1 grote slang vanaf je luchtfilter naar je inlaat van de compressorzijde van je turbo.

1 grote slang vanaf de uitlaat van de compressorzijde naar je intercooler en door naar je gasklep.

(en als je nog met de originele turbo rijd) 1 dunnere slang vanaf je oliepomp naar de bovenkant van de turbo voor de smering van de turbo en 1 dunne slang voor koelvloeistofaansluiting voor de koeling van je turbo

ps je kunt mij een foto sturen dan zal ik hem wel voor je posten.

Terug
Naar boven