• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht aanslaan 1.9 cdti enz.

Hallo ik heb een vraagje omtrent mijn zafira.

Ik ben sinds een week in het bezit van een zafira b uit 2006 met 1,9 cdti motor, met 141000km op de teller.

Garage heeft distributie riem vervangen en beurt gegeven bij aflevering.

Nu heb ik een aantal problemen waarvoor ik nog terug moet naar de garage namelijk:

Slecht aanslaan motor bij koud en nat weer.

Rammel onder dashboard tussen de 1200 en 1400 rpm.

Vocht in de koplampen en achterlichten.

Piepend geluid bij dynamo kant als motor koud is.

Als ik dit zelf zo terug lees lijkt het wel of ik een wrak heb gekocht ha ha,maar dat zal wel meevallen(hoop Ik) en ik heb 6 maanden garantie!

Nu ging ik zelf vandaag kijken of ik de gloeibougies kon controleren maar dit is nogal wat werk dus dat laat ik maar over aan de garage, maar tijdens het draaien van de motor haalde ik de vuldop van de motor los en daar kwam een flinke druk uit blazen samen met flinke olie spetters, is dit normaal bij deze motoren?

En komt de rammel onder het dashboard iemand bekend voor?

Vocht in de lampen heb ik op meer forums gelezen, maar is niet echt een oplossing voor geloof ik.

Verder zou ik willen weten welke motor er inzit, volgens de garage en 101 pk, en volgens kenteken ook, maar op de motor zelf staat z19dt en dat is volgens mij een 120pk?

Ik hoop dat iemand mij het een en ander kan vertellen omtrent deze problemen.

Terug
Naar boven