KoekieTurbo
Post weinig
Sinds kort heb ik een probleem met mijn 2.5E die niet meer stabiel stationair loopt (onregelmatig, toeren schommelen een beetje) , soms een tikkeltje backfired als hij stationair staat te fruttelen, en na gasgeven gewoon uit valt. Met rijden loopt hij als een zonnetje, en valt er niets op aan te merken.
Het betreft een Le2-jetronic, dus met grijze injectoren, dubbelwerkende temp. Sensor en elektrische vervroeging.
Wat ik al gedaan heb:
Alle waardes nagemeten van schakelaars, sensoren en injectoren
Massapunten en stekkerverbindingen gemeten en gecontroleerd
Luchtomloopklep gecontroleerd
Temperatuursensor vervangen (systeem eerst gefopt met een paar weerstanden, en toen had ik hem uiteindelijk perfect lopend. Vandaar vervangen, maar zonder resultaat.)
Lmm gecontroleerd
Vacuüm slangen nagezien, alles gecontroleerd op lekken
Rotor/verdeler/kabels en bougies vernieuwd
Uiteindelijk de leerlaufregler, motorcomputer, lmm en ontstekingsvervroeger gewisseld, ook zonder resultaat.
Brandstofdruk is goed, spanning op bobine e.d. is goed (bobine en module ook gewisseld)
Tijdstip ontsteking is nooit veranderd. Heb wel gedraaid om te zien of dat beter ging, maar helaas niet het geval.
De hallgever werkt, en de vacuüm vervroeger draait ook netjes.
Iemand nog enig idee? Of een verklaring voor dit probleem dat zomaar is ontstaan?
:help:
Het betreft een Le2-jetronic, dus met grijze injectoren, dubbelwerkende temp. Sensor en elektrische vervroeging.
Wat ik al gedaan heb:
Alle waardes nagemeten van schakelaars, sensoren en injectoren
Massapunten en stekkerverbindingen gemeten en gecontroleerd
Luchtomloopklep gecontroleerd
Temperatuursensor vervangen (systeem eerst gefopt met een paar weerstanden, en toen had ik hem uiteindelijk perfect lopend. Vandaar vervangen, maar zonder resultaat.)
Lmm gecontroleerd
Vacuüm slangen nagezien, alles gecontroleerd op lekken
Rotor/verdeler/kabels en bougies vernieuwd
Uiteindelijk de leerlaufregler, motorcomputer, lmm en ontstekingsvervroeger gewisseld, ook zonder resultaat.
Brandstofdruk is goed, spanning op bobine e.d. is goed (bobine en module ook gewisseld)
Tijdstip ontsteking is nooit veranderd. Heb wel gedraaid om te zien of dat beter ging, maar helaas niet het geval.
De hallgever werkt, en de vacuüm vervroeger draait ook netjes.
Iemand nog enig idee? Of een verklaring voor dit probleem dat zomaar is ontstaan?
:help: