• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sleutel programmeren en synchroniseren met OpCom

rinus747

Post weinig
Heel veel gaat goed, maar niet alles. Laat ik dus eerst even uitleggen wat ik allemaal wel kan, en wat niet.

Ik zit met een sleutel, met originele transponder-chip, waarvan ik de tweedehands zender niet aan de praat kan krijgen met OpCom. Ook heb ik een extra tweedehands zender. Ook die krijg ik niet aan de praat terwijl er echt wel een OPEN of LOCK command verstuurd en ontvangen wordt als ik op een knop druk. Met een oude originele sleutel lukt alles mij wel. Doe ik iets verkeerd met mijn OpCom 1.59?:

Ik kan dus de transponders wissen, & ik kan transponders programmeren, & daarmee zorgen dat deze een nummer 1 tm 5 krijgen, & ik kan daarna weer starten.

Ook kan ik met OpCom zien dat alle zenders goed zijn, want als ik in “central door lock system” kijk kan ik zien dat als ik een knop indruk er activatie is, en ook kan ik zelfs zien of er een OPEN of LOCK command ontvangen wordt. Het deurvergrendelingssysteem herkent echter de sleutel niet, en wegens het niet herkennen wordt het commando niet uitgevoerd. Synchroniseren lukt mij dus niet, terwijl al de deelstappen goed uit te voeren zijn. Het vreemde is dus dat de immobilizer een key wel herkent, maar dat het "door lock system" diezelfde key niet herkent, waardoor synchronisatie niet lukt.

Ik heb een originele key, waarvan ik de zender dus wel nog kan gebruiken en synchroniseren. Ik doe dus veel dingen goed, maar van die andere key, met originele transponder, maar tweedehands zender, krijg ik geen herkenning, terwijl ik wel kan zien dat de OPEN en LOCK commando’s uitgezonden worden.

Ik hoef toch niet de hele immobiliser te resetten? Zoiets vind ik maar "griezelig"! Wie kan mij zeggen wat ik verkeerd doe, of waar het aan ligt?

Terug
Naar boven