• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slipgevaar gezeur

Niko

Post weinig
Beste mensen,

laatste dagen tijdens rijden zie ik in het scherm constant "SLIPGEVAAR" met de sneeuwvlokje :fy1.

OK, dat je dat eerst paar minuten ziet is OK maar na wegrijden wil ik gewoon scherm met gewone BC en radio info zien en niet constant die "Slipgevaar".

Is dat te regelen (en hoe)?

(Betreft een GTS uit 2005)

Als iemand weet, hoor ik graag.

Gr.

komt volgensmij doordat de temperatuur rond het vriespunt zit, en daarom dus slipgevaar aangeeft... moet je even in je boekje kijken of je de temperatuur uit kunt zetten...

Ik weet waardoor komt maar ik wil alleen na paar min. van de melding af, en temperatuur uitzetten wil ik ook niet echt.

Ik dacht dat je die soort meldingen apart kon regelen...

knopje van de bc indrukken toch?

als ik het knopje op mijn stuur indruk is ie weg net als andere meldingen, als b.v. een bolletje stuk is.

Groet Tim

Grote ronde knop (zit bij mij rechts van mijn volumeknop, waar je ook mee kan draaien, die druk ik in) indrukken en hij is weg..... pas bij het opnieuw starten van de auto zie k m weer, ik irriteer me er niet aan..

Eric

origineel gepost door louwe 16 klepper

had vande week ook zoiets met de b vec

bleef de temperatuur knipperen op 2 graden

tjah dat t n waarschuwing is is mooi

maar van mij hoeft die ook niet de hele tijd blijven knipperen;)

knopje op de ruitenwisserhendel indrukken en het knippert niet meer :thumbup

bij mij geeft die helemaal geen slipgevaar of iets aan :( heb ik zulke goede banden erop liggen dan ofzo? :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

krijg ook altijd de melding als de temperatuur onder de 2,5 graden is maar als ik dan op de knop van de bc druk gaat het weg net als bij Tim

origineel gepost door arjontje

Ik heb dit gelul gelukkig ook niet. :D

is een luxe probleem ;):thumbup

origineel gepost door 2000

Dat krijg je als je een ander type BC hebt dan de meeste vectra b.

origineel gepost door 2000

Dat krijg je als je een ander type BC hebt dan de meeste vectra b.

he ja ik heb ook last van zo'n grote gevaren driehoek . . . vervelend zeg ;)

ik heb 3 sneeuwvlokken in beeld met daarboven ''kans op ijzel''

deze melding verschijnd bij 3 graden of lager en is met de knop v/d BC te verwijderen(aan de hendel)

Gewoon even het linker scroll knopje op je stuur indouwen en dan is de melding foetsie.

Het je een ouder type stuur dan moet je het knopje een je rechter hendel ( ruitenwisser ) even indouwen..

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door Silverspeed

haha en bedankt he :P vanavond ga ik de deur nog uit en er ligt hier al sneeuw :P

komt hiero momenteel ook naar beneden

mischien maar ff met de chevy (rwd) op pad

vanavond:P

ik had vorig jaar met sneeuw mijn oma haar auto geleend :P was een golf uit 1987 automaat met een 1.4 motor, moet zeggen dat je daar ook mooi mee om de boom heen kan driften in de sneeuw hoor :D als je met de achterwiel aangedreven chevy gaat dan wil ik ook wel mee :P

Terug
Naar boven