• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snel knipperende zonder verlichting aan te hebben

Hallo, ik heb zins afgelopen week het volgende probleem.

Al heb ik s'morgens de verlichting niet aan, soms beginnen in ene de lampen heel snel te knipperen.

Het is ook net een geluid van een snel tikkend relais. Kan er niet achter komen wat het is.

Soms ook snel weer voorbij en dan brand lampje van de accu ( dit is ook niet elke keer zo ). Als ik dan stop en motor uit doe en weer opstart is het weer over.

Heel vreemd, het is ook niet elke dag.

Het is wel lastig, want degene voor mij denkt natuurlijk dat ik aan het seinen ben.

Het schijnt niet uit te lezen zijn.

De garage waar ik altijd ben zegt dat het waarschijnlijk de dynamo is. Maar dat is niet zeker.

Daar baal ik wel van, want die is afgelopen jaar in Frankrijk net vervangen. Koste me € 520,00 .

Heeft iemand een idee wat het kan zijn of iemand die hetzelfde gehad heeft?

Groeten Frieszie

Op je lichten lijkt me meer de relais zelf die de geest geeft. :hmmz

Op je accu kan het de dynamo zijn maar ook bijvoorbeeld de riem die niet genoeg gespannen staat oid. Heb zelf ook zo'n probleem gehad dat mijn accu niet meer deftig oplaadde en dit was toen te wijten aan mijn riem die niet gespannen genoeg stond.

Grtz Seth

Op je lichten lijkt me meer de relais zelf die de geest geeft. :hmmz

Op je accu kan het de dynamo zijn maar ook bijvoorbeeld de riem die niet genoeg gespannen staat oid. Heb zelf ook zo'n probleem gehad dat mijn accu niet meer deftig oplaadde en dit was toen te wijten aan mijn riem die niet gespannen genoeg stond.

Grtz Seth

Hallo het is een Vectra C station met 1.9 diesel.

Vanmorgen weer last van het probleem gehad.

Tot 3 keer toe motor uitgedaan en daarna was het weer over.

Heb toen eind met hond gelopen ,terugreis nergens geen last van.

Kan iemand ook vertellen welk relais van de lampen is en waar die zit.

Wil dan als het weer gebeurd relais eruit trekken en kijken wat er gebeurd.

Groeten

Hallo het is een Vectra C station met 1.9 diesel.

Vanmorgen weer last van het probleem gehad.

Tot 3 keer toe motor uitgedaan en daarna was het weer over.

Heb toen eind met hond gelopen ,terugreis nergens geen last van.

Kan iemand ook vertellen welk relais van de lampen is en waar die zit.

Wil dan als het weer gebeurd relais eruit trekken en kijken wat er gebeurd.

Groeten

Zonet ritje op snelweg gemaakt, lampje begon weer te knipperen en ook het lampje van stuurbekrachtiging begon te branden.

Had ook even het idee dat ik geen stuurbekrachtiging had. Van snelweg af motor uitgezet en weer gestart, alles weer normaal. Vindt het nu erg vreemd en beetje eng worden.

Groeten Frieszie

Zonet ritje op snelweg gemaakt, lampje begon weer te knipperen en ook het lampje van stuurbekrachtiging begon te branden.

Had ook even het idee dat ik geen stuurbekrachtiging had. Van snelweg af motor uitgezet en weer gestart, alles weer normaal. Vindt het nu erg vreemd en beetje eng worden.

Groeten Frieszie

Zou je je boordcomputer dan eens niet laten nakijken? Als er zoveel problemen tegelijkertijd zijn moet dit toch een boordcomputerfout zijn ofz? :hmmz

Zou je je boordcomputer dan eens niet laten nakijken? Als er zoveel problemen tegelijkertijd zijn moet dit toch een boordcomputerfout zijn ofz? :hmmz

Kabels verweerd, of zelfs kabel aan het Breken / wegoxideren, je bent lang niet de 1e C vectra met een kapotte Massakabel, en Zeker niet de laatste...

Willem

Terug
Naar boven