• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snelheids meter afwijking

aapje1963

Post veel
Ik heb de winterbanden er weer onder, het zijn de banden/velgen van mijn zafira dus afwijkende maat..

Normaal zit er 215/50/17" voor mijn GTS

Nu zit er 195/65/15" winterbanden onder.

weet iemand of ik teller afwijking heb, en zo ja welke kant op, omhoog of omlaag...

Dan kan ik dar rekening mee houden en onzin bekeuring...kjes:vertag van 3...4 km mee voorkomen..

Ik kom er zelf niet zo uit...

origineel gepost door aapje1963

Ik heb de winterbanden er weer onder, het zijn de banden/velgen van mijn zafira dus afwijkende maat..

weet iemand of ik teller afwijking heb, en zo ja welke kant op, omhoog of omlaag...

Dan kan ik dar rekening mee houden en onzin bekeuring...kjes:vertag van 3...4 km mee voorkomen..

Huidige wiel omtrek 2031.98mm

Winter wielomtrek 1993.34mm

Is dus - 1.9%

Met zomerband teller op 100 rij je nu dus 98,1km

Jan

Huidige wiel omtrek 2031.98mm

Winter wielomtrek 1993.34mm

Is dus - 1.9%

Met zomerband teller op 100 rij je nu dus 98,1km

Jan

Bedoel je niet met winterband? teller 100 rij je 98,1 km?

gr Arnold

Inderdaad maar hij wijkte natuurlijk met je zomerband al af(misschien wel 4-7km) dus daar komen er nu bijna 2 bijKan je even testen met een tom-tom.

Jan

Bedoel je niet met winterband? teller 100 rij je 98,1 km?

gr Arnold

Inderdaad maar hij wijkte natuurlijk met je zomerband al af(misschien wel 4-7km) dus daar komen er nu bijna 2 bijKan je even testen met een tom-tom.

Jan

Ik maak hieruit op dat je altijd een afwijking naar beneden hebt, ook al zitten de orginaile fabrieks velgen/banden 215/50/17"er onder?

Ik maak hieruit op dat je altijd een afwijking naar beneden hebt, ook al zitten de orginaile fabrieks velgen/banden 215/50/17"er onder?

Ja dat klopt (bijna altijd)

Maar de meeste hebben kleinere winterbanden vooral als je naar sommige Vec stations kijkt, met die gigantische wielkasten en dan soms een te kleine velg met band vind ik het geen gezicht.

Ik had op mijn GTS dezelfde maat winterbanden als die jij nu hebt heb ik ook maar een seizoen mee gereden en daarna een maat groter gekocht 205x55x16, maar toen ik die weer onder mijn huidige vec monteerde vond ik ze te klein en heb weer een groter set gekocht 225x55x16, die heb ik inmiddels ook weer verkocht en nu zit ik dus nog zonder. (heb alleen een set alu opel wielen van Eric liggen nog zonder banden)

Jan

Ja dat klopt (bijna altijd)

Maar de meeste hebben kleinere winterbanden vooral als je naar sommige Vec stations kijkt, met die gigantische wielkasten en dan soms een te kleine velg met band vind ik het geen gezicht.

Ik had op mijn GTS dezelfde maat winterbanden als die jij nu hebt heb ik ook maar een seizoen mee gereden en daarna een maat groter gekocht 205x55x16, maar toen ik die weer onder mijn huidige vec monteerde vond ik ze te klein en heb weer een groter set gekocht 225x55x16, die heb ik inmiddels ook weer verkocht en nu zit ik dus nog zonder. (heb alleen een set alu opel wielen van Eric liggen nog zonder banden)

Jan

Ach de velgies heb je al...ik heb zwarte stalen velgen.... niet zo mooi maar je waardeert wel je LM wielen weer in het voorjaar..

Naamloos-1nnnn.jpg

Thxxxxx nog....

Arnold

Terug
Naar boven