• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snelheidsmeter afwijking Astra J

J.Eland

Post weinig
Hallo Mensen, ik zit weer met een raar probleem en ik weet in de eerste instantie niet waar ik dit moet neer zetten omdat ik niet veel over Astra J ben tegen gekomen. Ik ben sinds twee weken in het bezit van een schitterende zo goed als nieuwe Astra J van feb 2011 met maar 14000km op de teller. De hele auto is van binnen en van buiten nieuw. Maar mijn verbazing is groot omdat de snelheidsmeter maar liefst 10% naar boven afwijkt. Mijn verbazing word nog groter als ik het antwoord van de importeur en van de dealer aanhoor. Ze weten niets, ze kunnen niets en ze hebben niets. Nou daar ben je dan lekker mee.

Bovendien wil ik van die smerige rode dashboard verlichting af. Voor mij is het ombouwen van de verlichting met andere led's geen probleem. Want dat heb ik ook voor elkaar gekregen in mijn Astra G sport. Daar heb ik allemaal witte led's ingebouwd.

dat was een heel mooi gezicht. Maar in de J zit een heel ander systeem Wat Canbus heet, ik weet niet wat dat betekend.

Als ik van een van jullie daar een antwoord op kan krijgen zou ik heel fijn vinden. Anders zal ik het allemaal zelf uit moeten zoeken. Als laatste vind ik het raar dat deze J uitgerust is met een M32 bak met vier versnellingen en twee overdrijfs.

Terug
Naar boven