• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Snelheidsmeter

J.Eland

Post weinig
Hallo Opel vrienden. Ik heb ontdekt dat ook Opel de boel belazert. Mijn snelheidsmeter wijkt tien procent naar boven af. dat betekent dat als ik een kilometer heb gereden volgens de teller dat dit in werkelijkheid maar 900 meter is.

Dus als de verbruiksmeter aangeeft 1:13,33 wat al veel te hoog is voor een A14NET min 10 procent is dat nog maar

1:11.99 wat dan ook veel te hoog is. Als ik een brief schrijf naar Opel Duitsland dan presteren ze het om de brief naar Opel Nederland te sturen met het bericht dat ze geen overzicht hebben op Nederlandse Opels? en ik krijg dan het antwoord dat dit niet te veranderen is. Terwijl in de gebruiksaanwijzing staat op pagina 196 van Astra J, Bandenmaat en velgmaat veranderen. Daar staat: Bij het gebruik van banden met een andere bandmaat dan af fabriek gemonteerd, moet mogelijk de snelheidsmeter en de voorgeschreven bandenspanning geherprogrammeerd worden en

moeten er eventueel andere aanpassingen aan de auto worden verricht. Dit word gewoon geweigerd. Bovendien heeft

mijn auto de banden die af fabriek geleverd zijn. Als ik zelf een berekening maak kom ik tot het volgende:

Van 215-50-17 naar 205-45-16 loop ik al 7.7% in, mijn conclusie is dat waarschijnlijk de verkeerde wielomtrek is geprogrammeerd. Want de auto word namelijk ook geleverd met een vijf bak en 16 inch wielen. De mijne heeft een zesbak. Wie kan en wil mij nou eens een goed antwoord hierop geven? Groetjes.

Terug
Naar boven