• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

soms moeilijk starten.

roodrunner

Post weinig
Ik heb soms het probleem dat mijn vectra moeilijk start. Het lijkt er ook wel op dat het

voornamelijk gebeurt met wat vochtig weer. Als ik dan start dan slaat hij wat moeilijk aan

en dan gaat het lampje van de abs en traction control weer even aan en ook weer uit.

Ook wil hij dan wel eens even schommellen in de toeren. Het gaat om een vectra c Z22SE uit 2003.

Ik dacht zelf aan de abs stekker omdat , naar dat ik begrijp wel vaker problemen mee zijn.

De cim is dit jaar al vervangen. (was gelukkig garantie)

Wie o wie zou mij kunnen vertellen wat er aan de hand kan zijn.

Groeten,

Patrick

Zou zomaar kunnen dat het aan de ABS stekker ligt, maar het kan ook een slechte massa verbinding zijn bij de Accu.

Willem

Zou zomaar kunnen dat het aan de ABS stekker ligt, maar het kan ook een slechte massa verbinding zijn bij de Accu.

Willem

De massa's kan ik natuurlijk zelf wel even nalopen en schoonmaken.

Ik dacht er ook al aan om een extra massa kabel aan de ABS te leggen, want hier had ik

ook al iets over gelezen.

Maar mocht het de ABS stekker zelf zijn, is dit dan goed zelf te doen.

Of is dat echt een klusje voor de vod/garage ???

Groeten,

Patrick

De massa's kan ik natuurlijk zelf wel even nalopen en schoonmaken.

Ik dacht er ook al aan om een extra massa kabel aan de ABS te leggen, want hier had ik

ook al iets over gelezen.

Maar mocht het de ABS stekker zelf zijn, is dit dan goed zelf te doen.

Of is dat echt een klusje voor de vod/garage ???

Groeten,

Patrick

kabel zelf gaat meestal kapot net onder de accu pool, vaak zit er dan een bobbel en/of een knik in de kabel.

Willem

kabel zelf gaat meestal kapot net onder de accu pool, vaak zit er dan een bobbel en/of een knik in de kabel.

Willem

Ik zal van het weekend eens even goed de massa kabels bij de accu controleren.

Heb er nu al een paar dagen totaal geen last van.

Groeten,

Patrick

Ik zal van het weekend eens even goed de massa kabels bij de accu controleren.

Heb er nu al een paar dagen totaal geen last van.

Groeten,

Patrick

Ik heb afgelopen weekend de massa kabels eens gecontroleerd en op 1 kabel na, (die van

de massapool naar de veerpoot ) ziet het er allemaal goed uit.

Tevens heb ik een 6mm massakabel naar het abs blok gelegd en voor nu ook een 6mm

kabel naar de veerpoot bij gelegd.

Ik heb het probleem van moeilijk starten niet meer gehad, maar wat de auto nog wel heeft

is dat als ik de auto start, dan gaat het lampje van de tc en van het abs weer heel even branden.

Verder onder het rijden is er niets aan de hand. Dit gebeurt ook niet iedere keer.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ???

Groeten,

Patrick

Ik heb afgelopen weekend de massa kabels eens gecontroleerd en op 1 kabel na, (die van

de massapool naar de veerpoot ) ziet het er allemaal goed uit.

Tevens heb ik een 6mm massakabel naar het abs blok gelegd en voor nu ook een 6mm

kabel naar de veerpoot bij gelegd.

Ik heb het probleem van moeilijk starten niet meer gehad, maar wat de auto nog wel heeft

is dat als ik de auto start, dan gaat het lampje van de tc en van het abs weer heel even branden.

Verder onder het rijden is er niets aan de hand. Dit gebeurt ook niet iedere keer.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ???

Groeten,

Patrick

lampje van TC en ABS weer branden tijdens starten is een te lage spanning, ofterwijl slechte accu.

Willem

lampje van TC en ABS weer branden tijdens starten is een te lage spanning, ofterwijl slechte accu.

Willem

@wim-v6 wrote:lampje van TC en ABS weer branden tijdens starten is een te lage spanning, ofterwijl slechte accu.

Willem

Ze blijven allebei ook na het starten nog een 4-5 tal seconden branden.

Maar het kijkglas in de accu is nog steeds groen, dus dat zou dan goed moeten zijn.

Al vindt ik wel dat de accu vrij klein is zoals je kunt zien op de foto.

Hoe groot is normaal gesproken de accu van een vec c ????

DSCF0362.jpg

De gegevens op de sticker op de accu is: 12v 54Ah/20h 270A (DIN) 450A (EN)

Mischien dat het een goedkoop merk accu is, maar dat weet ik niet.

Groeten,

Patrick

@wim-v6 wrote:lampje van TC en ABS weer branden tijdens starten is een te lage spanning, ofterwijl slechte accu.

Willem

Ze blijven allebei ook na het starten nog een 4-5 tal seconden branden.

Maar het kijkglas in de accu is nog steeds groen, dus dat zou dan goed moeten zijn.

Al vindt ik wel dat de accu vrij klein is zoals je kunt zien op de foto.

Hoe groot is normaal gesproken de accu van een vec c ????

DSCF0362.jpg

De gegevens op de sticker op de accu is: 12v 54Ah/20h 270A (DIN) 450A (EN)

Mischien dat het een goedkoop merk accu is, maar dat weet ik niet.

Groeten,

Patrick

maar die van jou moet ook 6 van die kabouters aan het ploffen krijgen kim ;) en nog diesel ook.

daar heb je wel een flinke accu voor nodig

Terug
Naar boven