• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spacers nodig?

hallo,

ik heb een nieuwe vmaxx schroefset onder mijn corsa b gezet. nou is alleen het probleem dat mijn velgen voor de stelschroef raakt. heeft iemand enig idee welke spacers hier tussen moeten in dit geval?

groeten

het probleem is dus dat hij aan de andere kant de velg niet raakt... maar kheb maar 5 mm nodig.. zijn deze overigens ergens te koop?

Ik heb nu het probleem opgelost door mijn schroefset op standje te laag te zetten en de veer verder naar achter in de ophanging te gooien. nu staan alleen mijn wielen wel zwaar uit spoor en staat de ene zelfs naar links en de ander naar rechts.. ik ben van plan om hem morgen te laten uitlijnen op de gewenste rijhoogte. zal hiermee het probleem van de buitensporige wielen en aanlopen van de band tegen de veer/stelschroef ook weg zijn? iemand enig idee of ervaring mee? dit zou een setje spoorverbreders schelen en dat zou ik erg fijn vinden..

mijne had het ook

op de poot zitten 2 gaten 1 ronde en 1 sleuf gat

hiermee kan je m stellen

mijne past nu ook

origineel gepost door mayhem

na uitlijning en camber afstelling zou die meer niet moeten aanlopen

helemaal gelijk mayhem :thumbup

ik had bij mijn vorige corsa het zelfde probleem..

maar omdat er 1 sleufgat in de schroefset zit kun je je wielen ook weer mooi recht zetten nadat je hem verlaagd hebt!!

hier zie je in het bovenste gat van de schroefset dat het gat langer is dan het ondeste..

ctc0045.jpg

en zo stonden mijn voorwielen na uitlijning en camber rechtzetten

ctc0098.jpg

orgineel opel zit er wel eng dicht op trouwens, ik heb staal verbreed maar das echt mm werk...

schroefset op zijn laagst en 8j et25 past niet:(

super bedankt voor die sleuf tip! hij zit nu als gegote! kzou graaf foto's erbij willen zetten maar die moet ik nog maken. en ik weet nie hoe je die erbij krijgt.. maargoed hij is uitgelijnd want stonden 5cm uit elkaar:P kheb et49 en kheb ongeveer 8 mm speling tussen me veren en me band,, ken net! groeten

Terug
Naar boven