• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Speakers inbouwen voorportieren Corsa B

Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe Corsa B 1.2 uit 2000 en ben er erg tevreden over. Helaas waren de standaard speakers alleen op en heb ik nieuwe speakers gekocht en geprobeerd deze in te bouwen. Alleen is het gat in de deur wat te smal en vallen de speakers niet helemaal goed naar binnen. Momenteel hangen ze dus wat los erin, ze zitten nu een beetje geklemd in het gat en tegen de plastic behuizing van de binnendeur. Dit is natuurlijk niet ideaal, omdat ze gaan resoneren als de muziek wat harder gaat.

Via deze link kwam ik een ring tegen, alleen vraag ik me af of dit de oplossing is. Hiermee lijkt het dat de speaker nog verder naar voren komt waardoor hij misschien in de problemen komt met de deurbehuizing?

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/1447d-opel-corsa-tigra-astra-vivaro-meriva-zafira-acv-271230-05/

De speakers zijn de Renegade RX62: 16,5cm, Inbouwdiepte 57mm en inbouwgat 143mm. Op de achterkant van de doos staat dat deze geschikt is voor mijn Corsa.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt

Frank

Normaliter moet dat geen problemen opleveren...

Een adapter ring is in 99,99% van de gevallen noodzakelijk om aftermarket speakers te monteren.

Terug
Naar boven