• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spiegels werken niet

goedemorgen allemaal

ik heb een zeer nette Opel Astra station G aangeschaft

2 weken geleden ,en hij rijd grandioos.

echter wel een paar kleine problemen.

waarvan ik er al een heb opgelost ;)

ik kon toch mijn zekeringen kastje niet vinden , geintje van opel zeker om deze zo weg te werken?

maar goed, na een paar uur toch eindelijk gevonden ,nu is het volgende probleem aan de orde .mijn buitenspiegels ,die zijn elektrisch verstelbaar en verwarmd.

echter werken deze dus niet , alle zekeringen na gelopen

geen kapotte gevonden .

echter nu zie ik onder mijn motorkap ook hele grote zekeringen zitten ,maar ik denk dat dit voor de stuurbekrachtiging of zo is

ik heb ook geen boekjes dus ik kan niks verifiëren.

kan iemand mij tips geven waar ik moet zoeken want ik zie in mijn zekering kastje ,enorm veel zekering ingangen ,maar geen zekeringen ,of is dit normaal ?

dus mijn hoop ligt een klein beetje hier ,daar mijn auto van de andere kant van het land komt en even terug rijden geen lekkere optie is .

alvast bedankt

In de deksel van je zekeringkastje zit vaak een omschrijving wat elke zekering doet. Daarop kan je de zekering van je spiegels in elk geval vinden.

Daarnaast zijn de grote zekeringen onder je kap sowiezo te krachtig voor je spiegels. Deze zijn vaak voor dingen zoals de aanjager en verwarmings elmenten in je achterruit...

Controleer zelf ook even de spiegels, wellicht dat deze ooit in het leven van je auto vervangen zijn met normale spiegels (zonder verwarming e.d.).

bedankt voor de reactie

ik heb gekeken in het deksel en alles zit goed

echter ben ik er nu ook achter dat de spiegels verwarmen alleen als de achteruit verwarming aanstaat

nu alleen nog er achter komen waarom de spiegels niet van positie willen veranderen

maar vooralsnog bedankt voor je hulp

vaak moet je even een knopje in drukken waardoorhet afstellen geactiveerd wordt. dit had ik ook bij mijn corsa uit '98,, en ook in mijn astra H uit '07...

na het indrukken hiervan( weet zo ff niet welke,, mn ouders hebben ook een G, maar zijn nu niet thuis...

suc6 in iedergeval

Anne

Er zit op die schakelaar een heel klein schakelaartje die dient voor rechts/links..

Kan ook wezen dat de schakelaar zelf kapot is..

origineel gepost door Blue-Dragon

Er zit op die schakelaar een heel klein schakelaartje die dient voor rechts/links..

Kan ook wezen dat de schakelaar zelf kapot is..

dank je voor de tip want je had gelijk

even doorgemeten en geen contact ,dan maar openmaken

de stukjes verbrande pcb vielen er gewoon uit!

heb net via onderdelen lijn een tweede hands

besteld althans ik weet de kosten nog niet item nummer is 09130503 mocht iemand dit in de toekomst willen bestellen

nogmaals bedankt :thumbup

Terug
Naar boven