• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

SPOED:Hulp gevraagd bij Xenon montage,bumper-demontage

opel-limbo

Post veel
Hallo mede-forummers,

Wilde mijn Vec-c vandaag verwennen met een Xenon-diner, ahum, dat heb ik geweten.

Vandaag een setje Pilot Xenon gehaald en dit wilde ik vanavond monteren.Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik de bumper er niet vanaf krijg en zodoende de xenon niet goed gemonteerd krijg. Heb op vectra.info gekeken voor de demontage maar ik krijg geen beweging in de bumpert.Op dit moment zitten de xenonlampen erin (met veel gevloek en kapotte handen) maar krijg de rest (ballasten en kabels) met geen mogelijkheid weggewerkt. Ook heb ik het idee dat de adapterplaatjes (niet de originele) niet goed passen en er zit een streep op mijn lichtbeeld op de weg.

Wie woont in de buurt van Herkenbosch (Limburg en een stukje Brabant meegerekend) en kan mij eventueel aanstaande zaterdagmorgen even een uurtje helpen om het wellicht beter voor elkaar te krijgen. Ik zou errug dankbaar zijn.

Groeten en graag een positief antwoord van een mede-forummer.

Groet Roel

origineel gepost door sw_reijnders

Herkenbosch man . . . da ken de toch wel !!! :D

Wereldstad!!!! :jerry

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

Nee , sorry !:angel

57970856.jpg

Sorry dat ik zo ver weg woon:swear

Wie helpt me aub?? Kan eventueel vrijdagavond ook voor diegene die het zaterdagmorgen te druk hebben.

Hellup!!!!

sorry ken die C's totaal niet . . . ben voornamelijk thuis in de B'tjes.

zag afgelopen weekend de vectra opc van piet :o mooi blokkie . . . maar ook :o zo vol dat het zat (oke das wel een V6 maar toch)

origineel gepost door sw_reijnders

sorry ken die C's totaal niet . . . ben voornamelijk thuis in de B'tjes.

zag afgelopen weekend de vectra opc van piet :o mooi blokkie . . . maar ook :o zo vol dat het zat (oke das wel een V6 maar toch)

Geen probleem, ik blijf hopen op iemand hier in de regio die iets meer van C-tjes weet dan ik. En er ook handiger in is.:P

origineel gepost door speaker

zow... das niet naast de deur voor me.... sorry!

Nee, Almere is idd een beetje te ver om even naartoe te gaan. Heb er wel een aantal km's voor over maar Almere is net te ver voor een zaterdagmorgen.

Wie oh wie in regio Limburg-Brabant wil mij helluppuhhhh????:wors:wors:wors:wors

origineel gepost door opel-limbo

Nee, Almere is idd een beetje te ver om even naartoe te gaan. Heb er wel een aantal km's voor over maar Almere is net te ver voor een zaterdagmorgen.

Wie oh wie in regio Limburg-Brabant wil mij helluppuhhhh????:wors:wors:wors:wors

almere lukt toch wel.

als je dan alles af heb ben je blij dat het goed zit en goed werkt!!

origineel gepost door c-dett16v

almere lukt toch wel.

als je dan alles af heb ben je blij dat het goed zit en goed werkt!!

Als ik de gehele zaterdag tot mijn beschikking had was het een optie geweest.

Als ik de gehele zaterdag tot mijn beschikking had was het een optie geweest. [/quote]

Ja en liefst tussen 8:45 en 9;00 :P:P

origineel gepost door ahrend

Als ik de gehele zaterdag tot mijn beschikking had was het een optie geweest.

Ja en liefst tussen 8:45 en 9;00 :P:P [/quote]

Heb jij tijd en zin dan????

Hallo mede-forummers,

Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik de bumper er niet vanaf krijg en zodoende de xenon niet goed gemonteerd krijg.

Groet Roel

@Roel,

Ik woon niet in de buurt, maar mischien heb je hier iets aan, demontage stelt niet veel voor (als je weet hoe het moet) ;)

In je wielkasten zitten aan elke kant 3 Torxschroeven, deze verwijderen.

Motorkap openen, aan de bovenkant van je bumper zitten 3 Spreidpluggen, deze zijn voorzien van kleine sleufjes deze verwijderen met behulp van een kleine schroevendraaier o.i.d

Onder de auto (bumper) zitten 4 spreidpluggen, deze kun je verwijderen door de stiften er met een tangetje uit te trekken.

Nu kun je de bumper demonteren, dit kun je het beste met 2 personen doen!

Trek daarvoor de bumper bij het spatbord iets naar buiten, de bumper zit hier vastgeklikt, dus rechts en links.

Nu kun je de bumper naar voren trekken en verwijderen, wel nog even de stekker van de mistlampen - PDC - Temperatuursensor e.d. loskoppelen.

Je kan uit voorzorg om eventuele krassen te voorkomen, wat schildersplakband op beide spatborden plakken, dit plak je op je spatbord net boven de naad van de bumper.

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

Hallo mede-forummers,

Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik de bumper er niet vanaf krijg en zodoende de xenon niet goed gemonteerd krijg.

Groet Roel

@Roel,

Ik woon niet in de buurt, maar mischien heb je hier iets aan, demontage stelt niet veel voor (als je weet hoe het moet) ;)

In je wielkasten zitten aan elke kant 3 Torxschroeven, deze verwijderen.

Motorkap openen, aan de bovenkant van je bumper zitten 3 Spreidpluggen, deze zijn voorzien van kleine sleufjes deze verwijderen met behulp van een kleine schroevendraaier o.i.d

Onder de auto (bumper) zitten 4 spreidpluggen, deze kun je verwijderen door de stiften er met een tangetje uit te trekken.

Nu kun je de bumper demonteren, dit kun je het beste met 2 personen doen!

Trek daarvoor de bumper bij het spatbord iets naar buiten, de bumper zit hier vastgeklikt, dus rechts en links.

Nu kun je de bumper naar voren trekken en verwijderen, wel nog even de stekker van de mistlampen - PDC - Temperatuursensor e.d. loskoppelen.

Je kan uit voorzorg om eventuele krassen te voorkomen, wat schildersplakband op beide spatborden plakken, dit plak je op je spatbord net boven de naad van de bumper.

Groetjes, Joche

Joche,

Alvast bedankt voor de info. Ik ga er vanavond nog maar eens naar kijken.Helaas woont er niemand hier in buurt die mij kan helpen dus probeer ik het zelf nog maar eens. Hoop dat ik niets afbreek!!!

Groet Roel

Terug
Naar boven