• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spoorstang vraag rekord E1, laatste pagina.

Fl0pke

Post weinig
Hoi mensen,

Ik zoek informatie over de Rekord E1 2.0E

Met name de ontstekingstijd, contactpuntjes en kleppenspeling ( warm, koud, lopend of niet lopend stellen? ) en natuurlijk de maten...

Waar kan ik zoiets opzoeken?

Een E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.

Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.

Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.

@ Kywieman

Jah zou ze graag willen hebben! Als je de mogelijkheid hebt, kun je ze dan mailen naar leikejanssen84@hotmail.com?

Alvast bedankt!

@ Rinus de boer

Ow haha, naja ik was bezig met een beurt voor de auto, nieuwe olie en oliefilter, nieuwe benzine filter, luchtfilter en bougies... En toen ik de bougies eruit haalde waren de contactpuntjes op de bougies erg zwart ( slechte verbranding?) ... Vandaar dat ik dacht dat ik de ontstekingstijd en/of de kleppen even moest stellen... Ik zal het met mijn leermeester overleggen :P ( deze man is 56 jaar ofzoiets en heeft dus al de nodige ervaring )

Die contactpuntjes koste daarbij geen drol, dus van vervanging gaat ie niet achteruit denk ik?

Iig bedankt voor de info!

Een E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.

Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.

Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.

Kan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een "nieuwe" oldie hebt aangeschaft. :thumbup

@ Kywieman

Jah zou ze graag willen hebben! Als je de mogelijkheid hebt, kun je ze dan mailen naar leikejanssen84@hotmail.com?

Alvast bedankt!

@ Rinus de boer

Ow haha, naja ik was bezig met een beurt voor de auto, nieuwe olie en oliefilter, nieuwe benzine filter, luchtfilter en bougies... En toen ik de bougies eruit haalde waren de contactpuntjes op de bougies erg zwart ( slechte verbranding?) ... Vandaar dat ik dacht dat ik de ontstekingstijd en/of de kleppen even moest stellen... Ik zal het met mijn leermeester overleggen :P ( deze man is 56 jaar ofzoiets en heeft dus al de nodige ervaring )

Die contactpuntjes koste daarbij geen drol, dus van vervanging gaat ie niet achteruit denk ik?

Iig bedankt voor de info!

Kan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een "nieuwe" oldie hebt aangeschaft. :thumbup

heb nog wel een echte vraagbaak voor je liggen u2u me maar

ook nog wel folders en andere verzamelspullen van de rekord e1 en 2

heb nog wel een echte vraagbaak voor je liggen u2u me maar

ook nog wel folders en andere verzamelspullen van de rekord e1 en 2

voor vragen omtrend het motortje...

ff het CIH gedeelte op dit forum doorspitten,

daar vind je vast wat je zoekt.... als je maar zoekt ;)

voor vragen omtrend het motortje...

ff het CIH gedeelte op dit forum doorspitten,

daar vind je vast wat je zoekt.... als je maar zoekt ;)

Even ter verduidelijking als je een 2.0E hebt dan heb je niks aan die contactpunten ntl.

Een 2,0E heeft elektronische ontsteking en dus geen contactpunten.

Hydro stoters hoeven in principe niet gesteld te worden, maar naar mijn idee als je oldtimer hebt weet jij veel wie wat wanneer heeft lopen sleutelen controleren kan geen kwaad.

Als ze geluid maken (de stoters of je wilt gewoon zeker weten dat het goed staat moet je ze gewoon ff stellen

Kijk hier in het CIH voor kleppen stellen zoals Ghanz al zei:

Terug
Naar boven