• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sportknop funktie

OA-H

Post weleens wat
Ik heb in mijn astra H. een knopje sport wat houd dat presies in.

Ik lees iets met de gaspedaal en schokdempers.

Zijn de schokdempers anders dan een zonder sportknop functie?

kan iemand mij hier iets meer over vertellen.

Staat inder de zoekfunctie heel stuk over de sportknop :afro

heeft t meeste te maken met gasresponse en enkele types hebben een aanpassing in de schokdempers maar dat zie je volgens mij niet erg vaak.

Als je een handbak hebt wordt volgensmij het gaspedaal wat reactiever. Heb je een automaat dan schakelt deze later op (dus hoger in de toeren)

Wat betreft de vering: Volgensmij is dit alleen iets in auto's met ESP.

Voor wat betreft gasreactie & automaatbak sluit ik me aan bij het hierboven gemelde. De vering verandert niet, de schokdempers kunnen wel veranderen (de vloeistof wordt dikker gemaakt voor een hardere demping). Vaak wordt dit gedaan door magnetische deeltjes in de olie van de schokdempers te activeren.

Maar (niet lullig bedoeld), je weet dat we een groot 'kleine-vragen'-topic hebben voor korte, niet diepgaande vragen hè? Dan hoef je niet heel veel topics aan te maken als je een paar korte vragen hebt.

@OA-H wrote:de zoekfuntie geeft alleen mijn eigen topic aan en geen andere.

RISL doelt op het 'grote kleine vragen topic'. Dit is een topic waar je dit soort vragen kunt stellen. Echte problemen moet je natuurlijk wel effe een topic voor starten :)

In de 'grote kleine vragen topic'. kan ik niets vinden .

heeft iemand hier een link ofzo voor me

Dit is ons 'grote kleine vragen'-topic: viewtopic.php?f=5&t=158251

Hier kun je een korte vraag stellen, zonder dat je er een topic voor hoeft te starten. Als je gewoon snel iets wilt weten, kun je dat daar doen.

Wil je echt een uitgebreide uitleg of heb je een probleem, dan maak je een topic aan.

Haha, die had ik in mijn post boven jou ook genoemd :thumbup

Trouwens, ook via google kun je topics zoeken, als je het onderwerp intypt en er dan opel-forum.nl voor of achter typt.

Terug
Naar boven