• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stand remzuiger achterremmen Meriva

Je bedoelt de remzuigers van de remklauw? Maakt niet uit , die nokjes zijn ervoor om de zuiger terug te drukken met een remzuigerterugdruk apperaat, weet niet hoe zo iets heet

@johanhummer9 wrote:Je bedoelt de remzuigers van de remklauw? Maakt niet uit , die nokjes zijn ervoor om de zuiger terug te drukken met een remzuigerterugdruk apperaat, weet niet hoe zo iets heet

Kijk goed naar je remblokken...

Zitten daar nokjes op dan moet je zeker uitkijken met de stand van de zuiger!

Ik wist het eerder ook niet, nooit opgelet.

Tot dat ik er 1 tegen kwam waarvan de binnenste blokjes schuin afgesleten waren.

Die nokjes vallen PRECIES in de zuiger.

Sommige blokken hebben deze nokjes niet, en bij sommige kun je ze met de nokjes aan de buitenkant van de klauw zetten. (wielzijde) dan hebben ze aan de binnenste blokkken wat anders..of niets.

Goed kijken hoe ze er af komen iig.

dan ligt het waarschijnlijk welk type blokjes , want tot nu tot is de afstand van de nokjes groter dan die van de zuiger , en in dat geval maakt het niks uit hoe je ze monteerd

Dat zeg ik ook...verschilt per merk/type blokken.

Net zoals de c vectra's waarbij het merendeel een soort veer heeft voor over de remzuiger, om hem daarmee te klemmen. En waarbij er ook heel wat blokken in omloop zijn die dat niet hebben..

Het blijft gewoon goed kijken, en vooral logisch nadenken. En daar schort het bij de meeste thuisklussers wel eens aan.

Bij een corsa C gsi achteras zitten ze er ook op. Ik moest ze horizontaal zetten, vielen precies in de remblokjes.

Terug
Naar boven