• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Standaard maat zuigers c20xe

Robke1974

Post weinig
Hallo, weet er iemand met zekerheid de standaard zuigermaat

van een c20xe, dus geen overmaat. En waar kan ik de maat op de zuiger terug vinden ? Alvast bedankt ! :thumbup

Ff loeren, heb een set zuigerveren voor std zuigers in mn wagen liggen.

edit:

heb hier een setje goetze veren....

86x1.5 +1.5 +3 std staat er op...

Goetze nummer 08-306800-00

Ff loeren, heb een set zuigerveren voor std zuigers in mn wagen liggen.

edit:

heb hier een setje goetze veren....

86x1.5 +1.5 +3 std staat er op...

Goetze nummer 08-306800-00

[rquote=1868875&tid=142735&author=TRPower]de orriginele zuigermaat is gewoon 86mm

overmaten gaan met .25

dus 86,25 86,50 tot 88mm[/rquote]

Dat zijn de boringmaten,

zuigers zijn altijd een beetje kleiner want door warmte zetten ze uit en anders lopen ze vast..

Maar als je zuigers besteld voor een 86mm boring krijg je altijd de juiste, de maat verschilt naargelang het materiaal van de zuigers.

Originele zuigers zijn 85.97 , gesmede hoge compressiezuigers zijn 85.93 en dit is beiden voor een gewone standaard boring van 86mm

[rquote=1868875&tid=142735&author=TRPower]de orriginele zuigermaat is gewoon 86mm

overmaten gaan met .25

dus 86,25 86,50 tot 88mm[/rquote]

Dat zijn de boringmaten,

zuigers zijn altijd een beetje kleiner want door warmte zetten ze uit en anders lopen ze vast..

Maar als je zuigers besteld voor een 86mm boring krijg je altijd de juiste, de maat verschilt naargelang het materiaal van de zuigers.

Originele zuigers zijn 85.97 , gesmede hoge compressiezuigers zijn 85.93 en dit is beiden voor een gewone standaard boring van 86mm

en waarom staat er in mijn std zuigers dan gewoon 86mm ( std boring is 86,03 )

en mijn omega hoge compressie zuigers waren 2e overmaat, en met de digitale schuifmaat zelfs precies 86,50mm

en waarom staat er in mijn std zuigers dan gewoon 86mm ( std boring is 86,03 )

en mijn omega hoge compressie zuigers waren 2e overmaat, en met de digitale schuifmaat zelfs precies 86,50mm

Ik denk omdat jij dan blijkbaar niet goed kan meten. Want Kadettgsi heeft toch gelijk en de maten gaan ook niet allemaal met .25 groter. Alleen Omega en Accralite volgens mij gebruiken die .25 overmaat.

Ik denk omdat jij dan blijkbaar niet goed kan meten. Want Kadettgsi heeft toch gelijk en de maten gaan ook niet allemaal met .25 groter. Alleen Omega en Accralite volgens mij gebruiken die .25 overmaat.

Terug
Naar boven