• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stappenmotor demonteren??

InjectTheVenom

Woont hier bijna
Hoe Opel het verzonnen heeft om hem op die plek te monteren weet ik niet maar hoe moet ik in godsnaam de stappenmotor van een in de auto zittende motor los halen :o??

Het kreng zit potdomme onder/achter/tussen het inlaatspruitstuk op een ontzettend lastig te bereiken plek.

Wat voor gereedschappen heb je dan gebruikt?? Er is amper of geen ruimte om een sleutel op de slangklem te krijgen :P Mijn armen/handen zijn opzich dun genoeg om er bij te komen dat is het probleem niet.

Wat voor gereedschappen heb je dan gebruikt?? Er is amper of geen ruimte om een sleutel op de slangklem te krijgen :P Mijn armen/handen zijn opzich dun genoeg om er bij te komen dat is het probleem niet.

Is wel al een jaar of 5 geleden , maar ik had een dop sleuteltje gebruikt denk ééntje van 6 of 8 mm.

Is idd zeer lastig om aan te kunnen en let ook effe op met de stekker die erop zit dat het metalen klipje er niet uitspringt.

Is wel al een jaar of 5 geleden , maar ik had een dop sleuteltje gebruikt denk ééntje van 6 of 8 mm.

Is idd zeer lastig om aan te kunnen en let ook effe op met de stekker die erop zit dat het metalen klipje er niet uitspringt.

Stekker krijg ik nog wel fatsoenlijk los maar het is inderdaad een 6mm schroefje op de slangklem.. zelfs een dopsleuteltje valt er gewoon onmogelijk op te krijgen :mad:

Stekker krijg ik nog wel fatsoenlijk los maar het is inderdaad een 6mm schroefje op de slangklem.. zelfs een dopsleuteltje valt er gewoon onmogelijk op te krijgen :mad:

Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..

Slecht bedacht..

Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..

Slecht bedacht..

[rquote=1881849&tid=143768&author=kaneelschep]Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..

Slecht bedacht..

[/rquote]

Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?? Bij mijn vorige auto lag het potje inderdaad netjes bovenop :cry

[rquote=1881849&tid=143768&author=kaneelschep]Ik heb het toevallig paar dagen geleden bij vinci mogen zien op de C20xe! Dat is geen sleutelen joh.. Bij een 8v ligt ie er gewoon op! Het eerste wat je ziet! je niest hem er nog af..

Slecht bedacht..

[/rquote]

Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen?? Bij mijn vorige auto lag het potje inderdaad netjes bovenop :cry

idd bij een cali turbo is het gewoon een hel.

laatste keer ben ik zelf een uur bezig geweest om die eronder uit te krijgen.

idd bij een cali turbo is het gewoon een hel.

laatste keer ben ik zelf een uur bezig geweest om die eronder uit te krijgen.

[rquote=1881969&tid=143768&author=TRPower]gewoon met een platte schroevendraaier

( palm schroevendraaier )

doe ik t altijd mee en gaat prima[/rquote]

Ok dan ga ik daar naar op zoek als het echt zo prima gaat met de motor nog in de auto :)

Hopelijk is dat meteen de goede oorzaak van de weigering om stationair te blijven lopen en het stokverrotte en véél te rijke lopen als je hem met het gaspedaal aan de praat moet houden.

Terug
Naar boven