• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Start niet: startonderbreker???

Hi allemaal,

Al weer een tijdje geleden dat ik op het forum een bericht schreef. Sinds twee weken rijdt mijn Signum door de besneeuwde Noorse bergen. Alles ging goed, tot vandaag.. :-(

OMSCHRIJVING: Mijn vriendin leent af en toe de auto, en ze zeurt vaak over start problemen op één locatie (sport school). Vandaag startte hij helemaal niet en ben ik maar gaan kijken.

OBSERVATIE: start motor werkt prima, GEEN compressie, en AUTORADIO gaat niet aan (vraagt om code).

Foutcodes:

B3902 - Wrong Immobiliser Identifier Received

P1112 - Port Deactivation Solenoid Valve Circuit High Voltage

P1606 - Replace Electronic Control Unit (ECU)

P1112 - Swirl Flap Adaption Malfunction

Ik was net bezig met het wissen van de fout-codes toen de lokale "ANWB" monteur langskwam. Ook hij kon er geen chocolade van maken. Helaas heb ik geen fouten uitgelezen nadat ik de reset had uitgevoerd, dus ik weet helaas niet welke fouten terug kwamen.

Bizarre symptomen omdat de auto anders altijd start. Auto is inmiddels weggesleept. Bij thuiskomst ging een belletje rinkelen: zou het misschien het bekende probleem kunnen zijn van een storende radio frequentie??? Ik vraag het mij af omdat de start motor wel draait, maar de motor niet aanslaat. Mijn ervaring met andere auto's ging enkel een lampje branden (VW Golf).

Ik ben benieuwd naar jullie mening betreffende deze fouten. Alvast bedankt!

Groetjes,

Anthony

Signum Z22YH uit 2003

Terug
Naar boven