• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

start problemen corsa b

corsageak

Post veel
Hallo forummers.

Ik begin een beetje radeloos te worden.

2 weken geleden stopte me corsa ermee. Hij starte met de dag slechter en op ten duur helemaal niet meer.

Heb toen een vriend van me gebeld en die is langs geweest. Accu doorgemeten en indd telage spanning.

Conclusie dynamo kapot.

De dynamo heb ik laten reviseren en is weer helemaal nieuw. Alles is eraan vervangen.

Dynamo eenmaal weer terug gezet alles aangesloten. En bleek de accu ook aan zn eind te zijn.

Nieuwe accu gehaald erin geplaatst en hij starte weer in een keer.

Dit ging 4 dagen goed tot ik m op dag 4 weer wou starten. Helaas. Weer de accu leeg.

Accu en dynamo doorgemeten en tot de conclusie gekomen dat de accu met gas geven ipv oplopen naar 14V hij terug nam naar +- 8V

Toen hebbenc we de spanningswisselaar op de dynamo op geplugd van + naar D+ en leekt hij het goed te doen.

De accu nog 2 dagen aan de druppelaar gehad en wass weer goed vol.

Nu weer zon 4 dagen later is het weer bingo.

De corsa starte vanavond weeer niet.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem kan zoeken?

Het gaat om een opel corsa b uit '93. Met een 1.4L 8V C14SE.

Wat ik al gedaan heb is:

Nieuwe accu.

Dynamo laten reviseren.

Ik hoop dat iemand mij het verlossende andwoord kan geven zodat ik morgen op een mooie zonnige dag weer vrolijk door kan sleutelen:)

Greetz

Richard

Terug
Naar boven