• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

START/STOP

Hey,

heb mij een corsa 1,3CDTI Ecoflex aangeschaft.Deze zijn motor zou normaal moeten afslaan bij stilstand,maar dit is nog maar 1 maal gebeurt.Heb wel nog maar 250km op de teller.

Is dat normaal?

Groetjes

@johanhummer9 wrote:vandaag nog een nieuwe corsa 1.3 diesel met startstop klaar gemaakt voor een klant , start/stop werkte de hele tijd in een stuk van niet eens 100 meter

lees hierboven, deze auto heeft al een paar dagen/weken stil gestaan en het start stop werkte gewoon

@johanhummer9 wrote:vandaag nog een nieuwe corsa 1.3 diesel met startstop klaar gemaakt voor een klant , start/stop werkte de hele tijd in een stuk van niet eens 100 meter

lees hierboven, deze auto heeft al een paar dagen/weken stil gestaan en het start stop werkte gewoon

Misschien dat de dealer je dat beter kan vertellen, kan mij iets voorstellen dat ze een nieuw dieseltje tijdens het inlopen liever ff laten lopen dan te pas en te onpas aan/uit zetten.

Ed

Misschien dat de dealer je dat beter kan vertellen, kan mij iets voorstellen dat ze een nieuw dieseltje tijdens het inlopen liever ff laten lopen dan te pas en te onpas aan/uit zetten.

Ed

in je instuctie boekje staan een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen lees die maar even door.

meest voorkomende is dat de lucht verdeling niet VOL op de voorruit mag staan, dus mag wel voorruit plus voeten oid maar mag niet alleen op de voorruit staan

in je instuctie boekje staan een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen lees die maar even door.

meest voorkomende is dat de lucht verdeling niet VOL op de voorruit mag staan, dus mag wel voorruit plus voeten oid maar mag niet alleen op de voorruit staan

Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij 't stoplicht staat bijv? En op 't moment dat je gaat koppelen start ie weer?

Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij 't stoplicht staat bijv? En op 't moment dat je gaat koppelen start ie weer?

@Aapje wrote:Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij 't stoplicht staat bijv? En op 't moment dat je gaat koppelen start ie weer?

ja inderdaar maar zoals ik al zij het staat allemaal in het boekje RTFM= read the f*cking manuel

@Aapje wrote:Je moet toch ook in de vrij staan, als je bij 't stoplicht staat bijv? En op 't moment dat je gaat koppelen start ie weer?

ja inderdaar maar zoals ik al zij het staat allemaal in het boekje RTFM= read the f*cking manuel

Natuurlijk eerst de manuel gelezen.

Staat in vrij,koppeling niet ingedrukt,niet in ontdooistand ,staat warm...etc,

doet het nog niet

Natuurlijk eerst de manuel gelezen.

Staat in vrij,koppeling niet ingedrukt,niet in ontdooistand ,staat warm...etc,

doet het nog niet

Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P

Lijkt me opzich goed te doen?

Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P

@Klopper wrote:Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P

heb ooit in een start stop auto gereden maar vind er echt helemaal niks aan, geen lekker gevoel krijg ik erbij als die auto uitstaat voor een stoplicht. dan kan ik aan het eind van het jaar die paar liter benzine van het stationair draaien wel missen.

voor het milieu hoef je het ook niet te doen, nederland moet weer voorop lopen met alles. iedereen aan de spaarlampen terwijl china alles naar de klote helpt, gaat echt een verschil maken :sleeping

@Klopper wrote:Is zoiets eigenlijk nog redelijk in te bouwen bij bijv een Corsa B? Lijkt me opzich wel grappig :P Pedaal-trigger zoals bij de voetrem, snelheidscontrole evt vanaf het TID en een neutraal-herkenning bij de pook :P

heb ooit in een start stop auto gereden maar vind er echt helemaal niks aan, geen lekker gevoel krijg ik erbij als die auto uitstaat voor een stoplicht. dan kan ik aan het eind van het jaar die paar liter benzine van het stationair draaien wel missen.

voor het milieu hoef je het ook niet te doen, nederland moet weer voorop lopen met alles. iedereen aan de spaarlampen terwijl china alles naar de klote helpt, gaat echt een verschil maken :sleeping

en wat denk je van de extra slijtage van accu en startmotor en strarterkrans je accu zal zwak zijn sta je echt stil voor het stoplicht omdat hij hem niet meer aan krygt lijk me lullig idee

Terug
Naar boven